2

۱۹ کشته و ۲۰ نفر مجروح در حادثه تروریستی تیراندازی در زاهدان / جیش‌الظلم مسئولیت حمله را به عهده گرفت

  • کد خبر : 39783
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۰۹
۱۹ کشته و ۲۰ نفر مجروح در حادثه تروریستی تیراندازی در زاهدان / جیش‌الظلم مسئولیت حمله را به عهده گرفت
در حادثه تروریستی امروز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند و 20 دنفر مجروح شدند؛ گروه تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت حمله را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند.

وی یادآور شد: عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست ها همراهی نکردند ،یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیروهای انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.

به گفته وی، نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند.

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تلاش ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بی نتیجه ماند و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست ها فضای استان را برهم زدند.

شهادت مسوول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان

یک منبع آگاه به ایرنا گفت: سرهنگ سید علی موسوی مسوول اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در درگیری امروز زاهدان با تروریستهای مسلح به شهادت رسید.

قاضی شعبه دوم سراوان از سو قصد جان سالم به در برد

سعید تجلیلی فرماندار سراوان گفت: مهدی فانی خلیل آباد مورد سو قصد افراد ناشناس قرار گرفت که خوشبختانه در این حادثه جان سالم به در برد.
وی تصریح کرد نیروهای امنیتی در حال شناسایی افرادی هستند که این اقدام را انجام دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.

سردار احمد طاهری افزود: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلی بود کردند  که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت .

وی افزود : در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست ها ( به دلیل جمعیت زیاد آماری فعلا در دست نیست ) در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری  تیراندازی کردند و اقدامات تروریستی خود را انجام دادند.

طاهری اظهار داشت: در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند.

طاهری در ادامه افزود : پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله ای انجام گرفت، تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت : آنچه برای پلیس مهم است این است که این افراد تروریست از جاهای مختلف به اینجا آمده و در بحث های تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند.

طاهری اظهار داشت: خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از مهاجمان شناسایی شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری ها هم حمله شده است، گفت : به سه کلانتری  دیگر حمله شده اما خوشبختانه حملات خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بوده که خسارتی هم به آن وارد شده است.

طاهری در مورد وضعیت کنونی امنیت مردم در زاهدان هم گفت : اوضاع در آرامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است.

وی افزود : بزرگان و متنفذین و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط در زمان حاضر به سمت و سوی آرامش است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از مردم خواست همکاری و مساعدت خود را همچنان با پلیس و دستگاه های امنیتی داشته باشند.

طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد گفت : مشکلی نیست و نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد.

وی تصریح کرد : پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است، و آنان به سزای اعمالشان خواهند رسید.

جیش‌الظلم مسئولیت حمله امروز زاهدان را برعهده گرفت

تسنیم نوشت: در پی حادثه تروریستی ظهر امروز در زاهدان، گروهک تروریستی “جیش‌الظلم” در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این گروهک مسئولیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفته است.

سپاه: تعدادی از عوامل حادثه تیراندازی زاهدان دستگیر شدند/ پاسخ قاطع به مزدوران ‌خواهیم داد‌‌

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعاتی پیش در درگیری که بین تروریست‌ها و معاندین با عوامل امنیتی و انتظامی در شهر زاهدان و در نزدیکی مسجد مکی به وجود آمد، سردار سید حمیدرضا هاشمی، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مقابله با این تروریست‌ها مجروح و به شهادت رسید‌.

وی پس از اصابت گلوله به بیمارستانی در زاهدان منتقل شد، اما دقایقی پیش به شهادت رسید.

در این بیانیه قرارگاه قدس اعلام کرده است‌: مردم شریف و شهیدپرور استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز بعد از پایان نماز جمعه زاهدان، شاهد واقعه تلخ و ناگوار حمله اشرار و تروریست‌های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران “جیش الظلم” به چندین مقر انتظامی و نظامی و متعاقبا درگیری و تیراندازی کور و جنایت‌کارانه آنان در خیابان‌ها و معابر عمومی در سطح شهر بودند که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست‌های تجزیه‌طلب و مجروح شدن چند تن از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و تعدادی از  شهروندان شد.

ساعتی پیش سردار رشید اسلام سید حمیدرضا هاشمی، معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مقابله با تروریست‌های جنایتکار مجروح شده بود به شهادت نائل آمد.

سردار هاشمی در دوران خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمات ارزشمند و نقش‌آفرینی‌های فداکارانه‌ایی در دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ و تامین امنیت استان و خدمت به مردم منطقه ایفا کرده است و گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی از وی ضربات مهلکی متحمل شده بودند.

سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌دارد، پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتطامی با قاطعیت به تفرقه‌افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهد داد‌.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.