2
مسئول قرارگاه سیاست و جامعه حوزه علمیه خراسان:

حمایت از بیت المقدس، شعار ما تا رهایی قدس است

  • کد خبر : 34176
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۰۶
حمایت از بیت المقدس، شعار ما تا رهایی قدس است
حجت الاسلام نوایی، با بیان اینکه بعد از مسجدالحرام بیت المقدس برای ما دارای ارزش است، گفت: شعار ابدی ما تا رهایی قدس، حمایت از بیت المقدس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام نوایی، مسئول قرارگاه سیاست و جامعه حوزه علمیه خراسان در صد و نوزدهمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء» که به همت هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در تبیین «جایگاه و اهمیت قدس از جهان اسلام» گفت: همه نام هایی که برای این سرزمین وجود دارد به یک نام برمی گردد و آن بیت المقدس است.

وی با بیان اینکه خانه مقدس خانه ای است که در آنجا برکت وجود دارد، افزود: سرزمین مقدس سرزمینی است که انبیاء بزرگ الهی سلیمان نبی و داوود نبی، ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و  عیسی(ع) به این منطقه توجه فراوان داشتند.

مسئول قرارگاه سیاست و جامعه حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بیت المقدس مشترک بین   سه آیین پاک آسمانی یهودیت،  مسیحیت و اسلام است، عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی آن راهبردی است در مسیر سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا قرار گرفته است یعنی حلقه اتصال بین تمدن های مختلف است.

وی بیان کرد: حکومت بر این منطقه با توجه به جایگاه و راهبردی بودن آن، محور توجه حکومت های فراوان در تاریخ قرار گرفته و همواره در طول تاریخ محور کشمکش هایی نیز قرار گرفته است.

حجت الاسلام نوایی به جایگاه مهم بیت المقدس در تاریخ بشر اشاره کرد و گفت: قرآن در راستای بنیانگذاری بیت المقدس، بیان می کند که اول خانه کعبه بنیان گذاری می شود و بعد سرزمین بیت المقدس.

وی با اشاره به اینکه 7بار واژه  مقدس در قرآن در مورد این سرزمین و چندین بار واژه مبارک به کار رفته است، گفت: سرزمین مقدس محل معراج پیامبر اکرم است.

حجت الاسلام نوایی ادامه داد: اطراف این سرزمین مبارک است و مناره ای وجود دارد که خیر از آنجا صادر می شود.

بیت المقدس سرزمین پاک قدس، اسلام و مسیحیت است

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بیت‌المقدس به صهیونیسم هیچ ارتباطی ندارد، خاطرنشان کرد: یهودیان نیز با صهیونیست ها به شدت درگیر و مخالفت هستند واین سرزمین پاک سرزمین قدس، اسلام و مسیحیت است.

مسئول قرارگاه سیاست و جامعه حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه  قرآن به سرزمین بیت‌المقدس عنایت ویژه دارد، عنوان کرد: در سوره آل عمران، طاها و سوره مریم به مناسبت های مختلف از این سرزمین یاد کردند.

وی به وجود مسجد صخره در بیت المقدس اشاره و از این مکان به عنوان مکانی مقدس یاد کرد و گفت: این مسجد بالای صخره ای بزرگ به رنگ سفید مایل است و این مسجد برای یهودیان، مسیحیان و اسلام محترم است.

حجت الاسلام نوایی بیان کرد: اگر یکی از دیوارهای مسجد صخره توسط صهیونیست ها خراب شود، طومار صهیونیست ها را بر هم خواهیم زد.

وی با بیان اینکه پس از مسجدالحرام برای ما بیت‌المقدس دارای ارزش است، گفت:  شعار ابدی ما تا رهایی قدس، حمایت از بیت المقدس خواهد بود.

وی به سخنی از حضرت علی(ع ) اشاره کرد که می فرماید: در دنیا چهار قصر از قصور بهشت هستند، که شامل مسجدالحرام مسجدالنبی، مسجد بیت المقدس و مسجد کوفه است.

حجت الاسلام نوایی در  ادامه خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت علی(ع) یک نماز در بیت المقدس به اندازه هزار نماز فضیلت دارد.

مسئول قرارگاه سیاست و جامعه حوزه علمیه خراسان با اشاره به نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس و روز رهایی قدس اظهار کرد: ما بر اساس وظیفه دینی خود در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنیم.

حجت الاسلام نوایی با بیان اینکه امیدواریم به زودی شر صهیونیست ها  از سر عالم اسلام کم شود، گفت: البته باید گفت که صهیونیست به دوره آخر عمر خود رسیده است.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!