4

تشریح ویژه برنامه های کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر

  • کد خبر : 59455
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
تشریح ویژه برنامه های کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر
رئیس کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی و ندای استکبار ستیزی مردم ایران در سال ۵۷، الگوی آزادی خواهی در جهان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جانعلی پور نایب رئیس کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر، در نشست خبری کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر که با حضور جمعی از نمایندگان ادیان و مذاهب در محل سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شده است، درباره برنامه‌های این کمیته در دهه فجر گفت: در حدود ۱۰ استان، نمایندگان ادیان و توحیدی برنامه‌های متنوعی برای پاسداشت دهه فجر خواهند داشت که در ۴۵ برنامه تعریف شده است.

نرسسیان نماینده مسیحیان تهران درباره فعالیت مسیحیان در ایام دهه فجر گفت: نواختن زنگ مدارس و کلیسا‌ها در ۲۲ بهمن، حضور جامعه ادیان توحیدی در مرقد امام خمینی، تجدید میثاق با امام راحل، برگزاری مسابقات ورزشی و مراسم میهمانی لاله‌ها با حضور خانواده‌های شهدای ارامنه در خاوران، نمونه‌هایی از فعالیت‌های جامعه ارامنه است که از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود.

یونس حمامی لاله زار حاخام اعظم جامعه کلیمیان ایران هم از رسم هر ساله جامعه ارامنه برای پاسداشت انقلاب اسلامی گفت و به برنامه‌های این ادیان توحیدی در دهه فجر اشاره کرد افزود: همایش گرامیداشت در تالار خراسانی‌ها با حضور جمعی از ادیان توحیدی به منظور پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. برگزاری جشن انقلاب در تهران، شیراز، اصفهان، کرمانشاه و یزد با حضور بانوان از دیگر برنامه‌های این جامعه خواهد بود.

نماینده جامعه کلیمیان همچنین به مهمترین برنامه در شب بیست و دو بهمن اشاره کرد و افزود: کلیمیان سراسر کشور با حضور در کلیسا‌ها و دعا برای پیروزی و موفقیت ایران در سراسر کشور، شب بیست و دوم بهمن دعای خود را بدرقه هموطنانشان خواهند کرد.

موبد مهراب وحیدی نماینده زرتشتیان کشور نیز در این نشست، ماه بهمن در ایران را نماد پاکی دانست و گفت:گردهمایی خانوادگی زرتشتیان در ۱۲ بهمن برای جشن انقلاب واجرای مسابقات دانش و دانشجو توسط کانون دانشجویان در هفدهم بهمن از دیگر برنامه‌های جامعه زرتشتیان در دهه فجر است. همچنین این جامعه در روز بیست و دوم بهمن همگام با مردم ایران در جشن ۲۲ بهمن حضور خواهند داشت.

نصب پرچم ایران مقابل همه کلیسا‌ها، گلباران مزار شهدای ادیان الهی، شرکت در مراسم ادیان توحیدی به میزبانی جمهوری اسلامی و حضور در جشن ۲۲ بهمن برای پاسداشت چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب از برنامه‌هایی بود که کشیش والیت آلدو نماینده آشوری‌ها در دهه فجر بیان کرد.

در پایان این نشست، نمایندگان ادیان الهی معتقد هستند نگاه جمهوری اسلامی به ادیان الهی و توحیدی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی نگاهی همراه با عزت و تعالی بوده است و حقوق این ادیان الهی در این چهل و پنج سال به سمت احیای حقوق آنان گام برداشته است که بر همین اساس، نمایندگان ادیان الهی برخود لازم می‌دانند چشمگیرتر و پرشورتر از قبل در روز پیروزی انقلاب اسلامی کنار هموطنانشان حضور یابند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!