5

امام جمعه اهل سنت ارومیه: دشمن با قرآن‌سوزی به دنبال اختلاف بین مسلمان و مسیحی است

  • کد خبر : 52071
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
امام جمعه اهل سنت ارومیه: دشمن با قرآن‌سوزی به دنبال اختلاف بین مسلمان و مسیحی است
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: با توجه به اینکه با تبلیغات صهیونیست‌ها قرآن‌سوزی رخ داد، دشمن با این اقدامات درصدد اختلاف‌افکنی میان مسلمان و مسیحی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ماموستا مامد کلشی‌نژاد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به واقعه مباهله اظهار کرد: مباهله واقعه‌ای بود که در صدر اسلام فیمابین پیامبر(ص) و اقداماتی که ایشان در رابطه با دعوت جوامع مختلف به دین مبین اسلام انجام می‌داد رخ داد و در این راستا مسیحیان نجران و چند اسقف و دانشمندان آنها تصمیم گرفتند که با رسول خدا(ص) مناظره کنند و بگویند که تو و دینت حق نیست.

وی افزود: همچنین مسیحیان نجران به رسول خدا(ص) گفتند که دعوتی که تو می‌کنی و اسلامی که معرفی می‌کنی و می‌گویی دین حق است و پس از آن هر کس دین دیگه‌ای قبول کند آن دین قابل قبول نیست، درست نیست همانگونه که خداوند متعال فرمود تنها دینی که در نزد پروردگار قابل قبول است دین مبین اسلام است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مسیحیان نجران آمدند تا خط بطلانی به این آیه و دعوت پیامبر(ص) داشته باشند و از سوی دیگر زمانی که رسول خدا(ص) فرمود که حضرت مسیح بدون پدر به دنیا آمده است آنان قبول نکرده و دعوت به مناظره کردند در واقع دو طرفی که ادعای حق کردند از درگاه خدا خواستند که هر کس دروغ و کذب گوید وی مورد لعنت خدا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این رابطه پیامبر(ص) براساس آیه شریفه قرآن با آنان مباهله کرد و اسقف‌های نجران که در مدینه منوره آماده بودند، زمانی که رسول خدا(ص) همراه با حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به مکان مورد نظر برای مباهله آمدند، وقتی که مسیحیان نجران آنها را آنگونه دیدند، یکی از آنها مانع مباهله شد و گفت پیامبر اسلام(ص) عزیزترین افراد خانواده خود را آورده و بی‌شک اگر آنها دعا کنند حتی می‌توانند کوه‌ها را از زمین بکنند به همین سبب مباهله نکنید چون نصرانیت به کل از بین می‌رود.

وی افزود: پس تسلیم شده و از مباهله برگشتند و حتی دو تن از جوانان نجرانی هدایای نفیسی به رسول خدا(ص) آورده و مسلمان شدند، پس این حقانیت دین مبین اسلام و رسالت پیامبر(ص) است و آنانی که هم‌اکنون دست به قرآن‌سوزی می‌زنند گمان‌ می‌کنند با قرآن‌سوزی می‌توانند این کتاب الهی را از بین ببرند.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه بیان کرد: موضع‌گیری واتیکان در مسئله قرآن‌سوزی بسیار زیبا بود چون تحت تاثیر تبلیغات صهیونیست‌ها دست به قرآن‌سوزی زده تا بین مسیحیت و مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و تا آنها باز هم به عنوان ناجیان حقوق بشری در منطقه، قدرت‌نمایی کرده و با جنگ نیابتی که توسط داعش در منطقه ایجاد کردند این بار به نام مسیحیت منطقه را تاراج کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه افزود: اما این دین مبین اسلام دین حق است و همواره مردم را به امنیت و آرامش دعوت می‌کند و جوانان باید این دین را حفظ کرده و با چنگ و دندان از این دین و شریعت محافظت حفظ کنند که بی تردید سبب نجات و سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!