6

از انجمن حجتیه تا سازمان منافقین

  • کد خبر : 49335
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۵
از انجمن حجتیه تا سازمان منافقین

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسلام سکولار و حتی فراتر از آن اسلام شاهنشاهی که حکومت پهلوی سالهای سال بود داشت آن را در جامعه تبلیغ می‌کرد و می‌کوشید آن را جایگزین اسلام ناب کند به هبترین شکل در قامت انجمن حجتیه نمود پیدا کرد. این انجمن از همان ابتدای فعالیت ورود به عرصه سیاست […]

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسلام سکولار و حتی فراتر از آن اسلام شاهنشاهی که حکومت پهلوی سالهای سال بود داشت آن را در جامعه تبلیغ می‌کرد و می‌کوشید آن را جایگزین اسلام ناب کند به هبترین شکل در قامت انجمن حجتیه نمود پیدا کرد.

این انجمن از همان ابتدای فعالیت ورود به عرصه سیاست را برای اعضای خود قدغن کرده بود چنان که در تبصره 2 از ماده دوم اساسنامه انجمن تصریح شده‌ است انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد کرد و مسئولیت هر نوع دخالتی را در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد به عهده نمی‌گیرد.

این رویکرد سبب شده بود تا مذهبی‌های که جذب انجمن می‌شدند بعد از برخورد با تفریط های آن به افراط بیفتند و حاصل این تفکر سازمانی بود که در ابتدا دم از اسلام می‌زد و در ادامه کار با انحرافات عجیب و غربیش در مقابل اسلام قرار گرفت و در نهایت به مارکسیسم گروید.

سازمان منافقین که هنوز هم گرفتار همان انحرافات است در واقع دست پخت انجمن حجتیه محسوب می‌شود چنانکه بررسی سوابق روسای سازمان نشان می‌دهد که این افراد از سابقه عضویت در انجمن حجتیه برخوردار بوده‌اند. از این جمله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به مسعود رجوی، وحید افراخته، حسین احمدی روحانی، محمد حیاتی اشاره کرد.

مرحوم آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی در خاطرات خود می‌نویسد: «شخصی به نام محمد حیاتی از اعضای کادر مرکزی مجاهدین بود. من از حیاتی پرسیدم که چگونه به این راه کشیده شدی و قبلاً چه میکردی؟ پاسخ داد: من از ابتدا جزو گروه انجمن حجتیه بودم و در جلسات آقای حلبی شرکت می‌کردم. گفتم: پس چرا به این سمت کشانده شدی؟ گفت: دیدم که چیزی گیرم نمی‌آید و ما را سرگرم قضایایی می‌کنند. به اهدافی که فکر می‌کردم نرسیدم و فقط سرگرمی خواندن کلمات باب و بها بودم. پس قانع نشدم و در حالی که دل زده بودم به سمت منافقین کشیده شدم.

به این ترتیب جریانی که قرار بود در خدمت اسلام قرار گیرد به دلیل انحراف از مبانی اصلی اسلام که مهم‌ترین آن نپذیرفتن طاغوت بود سازمانی را به وجود آورد که اسلام را کاملا زیر پا گذاشت و خون صدها تن از حافظان و پاسداران این دین را به زمین ریخت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.