4

چارت تشکيلاتي انجمن، پس از پيروزي انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 2386
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
چارت تشکيلاتي انجمن، پس از پيروزي انقلاب اسلامی

پيروزي انقلاب اسلامي، ضربه هولناکي را بر پيکره فرقه بهائيت وارد کرد، به طوري‌که بر اساس اسناد منتشرشده از لانه جاسوسي امريکا، احتمال مرگ اين تشکيلات وجود داشت لذا امريکا براي جلوگيري از اين امر، به صورت مستقيم وارد عمل شده و به حمايت همه جانبه از اين تشکيلات پرداخت…

پيروزي انقلاب اسلامي، ضربه هولناکي را بر پيکره فرقه بهائيت وارد کرد، به طوري‌که بر اساس اسناد منتشرشده از لانه جاسوسي امريکا، احتمال مرگ اين تشکيلات وجود داشت لذا امريکا براي جلوگيري از اين امر، به صورت مستقيم وارد عمل شده و به حمايت همه جانبه از اين تشکيلات پرداخت. اين مسئله تا جايي پيش رفت که حضرت امام_خميني(ره) در سخنراني خود به جاسوس بودن تشکيلات صهيونيستي بهائيت اشاره نمودند و دادستان کل کشور نيز در سال 1362، رسماً فعاليت اين فرقه ضاله را غيرقانوني اعلام کرد.

:o:در چنين شرايطي، تشکيلات انجمن_حجتيه ناچار شد که از علت وجودي خود(مقابله ظاهري با بهائيت) فاصله گرفته و براي تداوم حيات خويش دست به دامان اموري ديگر گردد. ضعف و به عبارتي، فقدان دشمن شناسي در بينش سياسي و اعتقادي اين جريان موجب شد که هر روز، به جانبي به عنوان دشمن روي آورد و هر لحظه به رنگي درآيد. اين روند ادامه داشت تا اينکه سخنراني روشنگرانه امام خميني(ره) در سالهاي بعد سران انجمن را واداشت که با تاکتيکي، “تعطيلي” و نه “انحلال” انجمن را اعلام نمايند. از اين زمان به بعد است که فعاليت هاي خزنده و پنهاني انجمن آغاز و با گذشت چند دهه و بروز تحولات گوناگون، انجمن حجتيه نيز از لاک خود خارج شده و فعاليت هايش را از سر مي‌گيرد.
feraghvaadyan

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=2386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!