2

مفتی سعودی: جراحی زیبایی حرام است!

  • کد خبر : 24608
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
مفتی سعودی: جراحی زیبایی حرام است!
مفتی سعودی گفت: حکم شرعی در رابطه با عمل‌های جراحی زیبایی فقط در مواردی مجاز است که برای برطرف کردن مشکلات ایجادشده در چهره بر اثر تصادف و حوادث مختلف انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عبدالله المنیع یکی از مفتی‌های سرشناس و عضو هیئت کبار علمای سعودی در برنامه‌ای تلویزیونی روز جمعه در پاسخ به پرسشی راجع به انجام جراحی زیبایی گفت: این پدیده که متاسفانه به شدت بین زنان عربستانی رواج پیدا کرده از افعال‌ شیطانی محسوب می‌شود زیرا شیطان است که به بندگان خدا دستور می‌دهد در خلقت خدا دست ببرند.

او در همین راستا نسبت به تغییر خلقت خداوند بدون دلیل یا ضرورت هشدار داد.

این مفتی سعودی درباره موارد مجاز برای انجام اینگونه جراحی ها افزود: حکم شرعی در رابطه با عمل‌های جراحی زیبایی فقط در مواردی مجاز است که این عمل زیبایی برای برطرف کردن مشکلات ایجادشده در چهره بر اثر تصادف و حوادث مختلف انجام گیرد.

عربستان بالاترین آمار عمل زیبایی در میان کشورهای عربی را دارد و عمل‌های زیبایی در این کشور به حدی گسترش یافته که در هفته گذشته 40 شتر به دلیل بوتاکس و دیگر اعمال جراحی مشابه از شرکت در مسابقه زیباترین شتر عربستان بازماندند!

برخلاف بسیاری از کشورها که داوطلبان‌ چنین جراحی‌هایی را عمدتا «زنان» تشکیل می‌دهند، در عربستان «مردان» نیز در رقابتی تنگاتنگ با زنان قرار دارند.

چنین فتواهایی در حالی صادر می‌شود که در برنامه‌هایی همچون فستیوال‌های ریاض و جده احکام صریح دین مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد و تاکنون مفتیان هیئت کبار علمای سعودی از اظهار نظر درباره آن کاملا خودداری کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!