7

فرهنگ انتظار در آراء و عقاید حجتیه‌ با ارزش‌های انسانی و الهی مغایرت دارد/ وحدت ادیان در موعودباوری

  • کد خبر : 32931
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
فرهنگ انتظار در آراء و عقاید حجتیه‌ با ارزش‌های انسانی و الهی مغایرت دارد/ وحدت ادیان در موعودباوری
آراء و عقاید «انجمن حجتیه» شاید ظاهرا برگرفته از فرهنگ مهدویت و انتظار باشد اما این فقط ظاهر امر است. استنتاج و استنباطی که از شرایط ظهور در چهارچوبه‌ی عقاید حجتیه‌ها می‌شود مغایر با ارزش‌های انسانی و الهی و دینی و اسلامی است.

پایگاه خبری مفاز – آمدن موعود منجی در ادیان مختلف وعده داده شده است. زرتشتیان به موعود‌های چهارگانه اعتقاد دارند و معتقدند واپسین فرستاده‌ی خداوند شخصی است به نام سوشیانت که جهان را سراسر عدل و داد خواهد کرد.

کلیمیان بر این باورند که منجی آخرالزمان فاراقلیط نام دارد. فاراقلیط واژه‌ای است که در زبان یونانی به معنی ستوده است که هم نام پیامبر اعظم و هم نام حضرت مهدی عج الله التعالی فرجه الشریف است. مسیحیان نیز به بازگشت عیسی ابن مریم علیه السلام در دوران آخرالزمان اعتقاد دارند.

مسلمانان بالاخص شیعیان نیز به ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن حسن عسکری اعتقاد دارند و معتقدند مهدی موعود پرچمدار و پیشروی ناجیان بشریت در آخرالزمان است و ۳۱۳ تن به یاری او خواهند شتافت.

حضرت مهدی موعود صاحب الزمان با ظهور خود عالمی را از شر بدی‌ها و زشتی‌ها و پلیدی‌ها نجات خواهند داد و باعث برقراری صلح و آرامش و دوستی خواهند شد. در تمامی ادیان به ظهور شخصی که نامش ستودنی است در آخرین ادیان جهان اشاره شده است. این از یک سو اشاره به ظهور و طلوع آفتاب دین مبین اسلام به پیامبری حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و از سویی دیگر اشاره به ظهور حضرت محمد ابن حسن عسکری ارواحنا فداه دارد.

از آنجا که رسالت اصلی آن امام بزرگوار برقراری عدالت و صلح و دوستی است، بسیاری از دشمنان دین مبین سعی داشته اند به بهانه‌ی زمینه سازی برای ظهور امام عصر عجل الله التعالی فرجه الشریف فساد و تباهی را در زمین ترویج دهند.

اندیشه‌های این دسته از افراد برگرفته از عقاید انجمن حجتیه‌ است. حجتیه‌ ای ها به بهانه‌ی اینکه زمینه ساز ظهور حضرت قائم آل محمد (ص) هستند، دست به هر گناه و معصیتی می‌زنند تا به اصطلاح زمین از فساد لبریز شود و امام عصر ظهور کنند.

حال آنکه این رفتار در خور شان هیچ مومن واقعی‌ای نبوده و نیست. انبیاء الهی همانگونه که ذکر شد، وعده‌ی آمدن محمد ابن حسن عسکری را قرن‌ها و هزاره‌ها پیش داده بودند، ولی هرگز هیچکدام از اولیاءالله تشویق به ترویج فساد و بزه و گناه نکرده اند.

آراء و عقاید «انجمن حجتیه‌» شاید ظاهرا برگرفته از فرهنگ مهدویت و انتظار باشد اما این فقط ظاهر امر است. استنتاج و استنباطی که از شرایط ظهور در چهارچوبه‌ی عقاید حجتیه‌ ها می‌شود مغایر با ارزش‌های انسانی و الهی و دینی و اسلامی است.

حق‌جویی، کمک به دیگر همنوعان، مبارزه با بی عدالتی و فساد و تباهی از اصول اولیه‌ی همه‌ی آزادگان جهان است. پیروان صدیق ادیان الهی به ویژه مسلمان و شیعیان هرگز تاب و تحمل ظلم، فساد، تبعیض و… را نداشته و نخواهند داشت و جهاد را در چنین شرایطی بر خود مقدم می‌شمارند.

در کشور ما کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و جنگ زدگان و مصیبت گشیدگان و دردمندان جزء اخلاق و مرام اقشار مختلف مردم است. در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و … این مردم بودند که دست در دست یکدیگر و با عنایت به آموزه‌های قرآنی به یاری یکدیگر شتافتند.

حضرت صاحب الزمان نیز در دوران غیبت صغرای خود از طریق وکلای اربعه با پیروان خود و امت اسلام در ارتباط بودند و آن‌ها را به انجام عمل صالح و خداپسندانه راهنمایی می‌فرمودند. آنچه عقاید انجمن حجتیه‌ امروزه مطرح میسازد عملا مغایر با آموزه‌های فقه شیعه بالاخص موضوع جهاد است.

جهاد چه از نوع اصغر و چه از نوع جهاد اکبر که همان تزکیه‌ی نفس است با اصول و موازین حجتیه‌ ای هاست. تشکیل حکومت بر اساس موازین اسلامی نیز خلاف موازین این انجمن است و فقط شخص صاحب الزمان لایق تشکیل چنین دولتی را دارند.

البته در اینکه دولت حضرت ولی عصر عجل الله التعالی فرجه الشریف بهترین نوع حاکمیت اسلامی خواهد بود شکی نیست، اما پیروی کردن از دستورات الهی و قرآنی در تشکیل دولت و حکومت وظیفه‌ی هر مومن با ایمانی است.

به عبارت دیگر تشکیل دولت و حاکمیت با عنایت به دستورات الهی ضامن وضع و اجرای صحیح قوانین آن حکومت براساس آموزه‌های دینی است. بهترین راه و شیوه‌ی زمینه‌سازی جهت ظهور امام عصر حضرت محمد ابن حسن عسکری قطعا پیروی از دستورات قرآن کریم و سیره‌ی نبی خدا و اهل بیت ایشان است.

نسخه‌ای که هرگز قدیمی نمی‌شود و نخواهد و تا ابدالدهر باعث رستگاری مسلمین راستین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=32931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.