0

پاتریارک روئیل سوم: اتحادی کهن بین آشوریان و مردم ارومیه وجود دارد

  • کد خبر : 49324
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
پاتریارک روئیل سوم: اتحادی کهن بین آشوریان و مردم ارومیه وجود دارد
آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به میزبانی استان از ادیان و مذاهب مختلف گفت: اقوام و مذاهب مختلف در آذربایجان غربی با صلح در کنار هم زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی ۲۸ اردیبهشت در دیدار با رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری که در استانداری برگزار شد، استان را رنگین کمان اقوام و ادیان و مذاهب عنوان کرد و گفت: مهمترین اصولی که ادیان دنبال می کنند برقراری صلح و صفا بین پیروان اقوام و مذاهب مختلف است و در ایران نیز به رسمیت شناختن ادیان و  مذاهب مختلف در قانون اساسی لحاظ شده است.

وی وجود نماینده ای از جامعه آشوریان در مجلس شورای اسلامی، مدارس دینی و کلیساهای آشوریان را از نشانه های توجه ایران به ادیان دانست.

معتمدیان در خصوص مرمت کلیساهای آشوریان نیز در استان اظهار کرد: مرمت کلیساهای اشوریان در استان همواره در دستور کار بوده و حتی کلیساها در روستاهای فاقد سکنه نیز مرمت می شوند.

پاتریارک مارآوا روئیل سوم، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری افزود: آشوری ها قدمت زیادی در ایران و ارومیه دارند که تاریخ حضورشان به قبل از مسیحیت بر می گردد.

وی با بیان اینکه آشوریان در ایران با سایر ادیان به صورت مسالمت امیز زندگی کردند، افزود: اتحادی کهن بین آشوریان و مردم ارومیه وجود دارد.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری با اشاره به کلیساهای آشوریان نیز گفت: کلیساهای قدیمی آشوریان در ایران و آذربایجان غربی وجود دارد که قدردان مرمت، حفظ و نگهداری از این کلیساها هستیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!