3

مسیحیان و مسلمانان با هم برای ساخت یک وطن

  • کد خبر : 32541
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
مسیحیان و مسلمانان با هم برای ساخت یک وطن
سمینار گفتگو با عنوان «مسیحیان و مسلمانان با هم برای ساخت یک وطن» با حضور علمای شیعه و سنی و مسیحی در طرابلس لبنان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري مفاز،به نقل از vdlnews، جمعیت «للخیر أنا و انت» سمینار گفتگویی با عنوان «مسیحیان و مسلمانان با هم برای ساخت یک وطن» را با حضور «شیخ مالک الشعار» مفتی پیشین طرابلس، «شیخ احمد طالب» علمای شیعه جعفری و «جورج حبیقه» رئیس افتخاری دانشگاه روح القدس در سالن بزرگ کانون وکلای طرابلس برگزار کرد.

یاسمین غمراوی زیادی، رئیس این جمعیت گفت: گفتگو بین مسیحیان و مسلمانان یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. به همین دلیل باید از پل ارتباطی بین مسلمانان و مسیحیان تقویت و حمایت شود.

وی افزود: هدف از این گفتگو، خروج انسان از غارهای عصبیت است. وحدت و اتحاد جز در تنوع انجام نمی شود. درحالی که تعصب ناشی از جهل در دین است.

در همین حال، ماری ترز القوال، رئیس کانون وکلا در طرابلس گفت: ما باید همیشه از گذشته، خوب و بد را به عنوان درسی بگیریم تا بتوانیم از آنها برای ساخت فردایی زیبا استفاده کنیم.

القوال افزود: با هم بودن در سخن و کلام نیست که پرتاب شود و سپس فراموش شود، بلکه در رویکرد تربیت و زندگی معنوی است.

وی ادامه داد:اگر مسیحیان و مسلمانان لبنان متوجه شوند که یکی از آنها، بدون دیگر کامل نیست، صلح حاکم می شود و همکاری ریشه می گیرد و وطن حفظ می شود.

القوال تاکید کرد: ما در لبنان به ویژه و در مشرق عربی به طور کلی نیاز به تعمیق گفتگوی زندگی مسلمانان و مسیحیان داریم. این نوع از گفتگو بهترین نتیجه گفتگوهای فکری است که به هرحال لازم است. اما زندگی مشترک، همکاری و محبت است که امکان دستیابی به عالی ترین اهداف دینی، اجتماعی و انسانی را به ما می دهد.

رئیس کانون وکلا تاکید کرد: لبنان به همه ما نیاز دارد. بحران های پی درپی که برای آن رخ داده است، بین مسلمانان فقیر و مسیحی فرقی نمی گذارد.

در همیین حال، شیخ احمد طالبی گفت: هر ملتی که تعلقات وابستگی را نداشته باشد، فرزندان خود را در حالت خسران قرار می دهد.

طالبی تاکید کرد: ما باید وطن را امنیت و اقتصادش از طریق نهادهایش حکم فرما کنیم. باید انسان این وطن را بسازد. زیرا هر انسانی دغدغه مند است و نباید از زیربار مسئولیت شانه خالی کند. مشکل از ادیان نیست، آزادی باید در مرزهای شهروندی متوقف شود.

حبیقه نیز در این سمینار با تاکید بر اهمیت کلمه و نقش آن در همگرایی بین مسلمانان و مسیحیان گفت: مسلمانان و مسیحیان لبنان در در دامان تنوع متولد می شوند.

وی درباره منحصر به فرد بودن لبنان بین کشورهای عربی تاکید کرد: وابستگی و تعلق پایه انسان است. ما سرزمینی را ایجاد کرده ایم که یک کشور توافقی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=32541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!