1

فرانسیس با رهبران ادیان و مذاهب در مغولستان دیدار کرد

  • کد خبر : 54049
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
فرانسیس با رهبران ادیان و مذاهب در مغولستان دیدار کرد
رهبر کاتولیک‌های جهان در مغولستان با رهبران ادیان و مذاهب مختلف دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس که خود را یکی از «وارثان فروتن» مکاتب خرد باستانی می خواند و از بودا نقل قول کرد و از همه ادیان خواست تا در هماهنگی زندگی کنند و از بنیادگرایی ایدئولوژیک که به خشونت دامن می زند، بپرهیزند. فرانسیس در یک نشست بین‌مذهبی در اولان‌باتور پایتخت مغولستان سخنرانی می‌کرد.

فرانسیس از زمانی که سفر را آغاز کرده است، آزادی مذهبی در مغولستان را ستایش کرده است.

هدف اولیه از سفر پاپ به مغولستان، دیدار با جامعه کوچک کاتولیک این کشور با 1450 عضو است. مغولستان با چین هم مرز است و پاپ از سفر خود برای ارسال پیامی آشکار به پکن استفاده کرده است که به دولت‌ها بگوید هیچ ترسی از کلیسای کاتولیک نداشته باشند، زیرا این کلیسا هیچ برنامه سیاسی ندارد.

فرانسیس پس از گوش دادن به سخنان رهبران بودایی، مسلمانان، انجیلی ها، یهودیان، ارتدکس ها، مورمون ها، هندوها، شینتوها و شمن ها گفت: مذاهب فراخوانده شده اند تا این هماهنگی را به جهان ارائه دهند، که پیشرفت تکنولوژی به تنهایی نمی تواند آن را به ارمغان آورد.

فرانسیس از نوشته‌ای از بودا نقل کرد که می‌گوید «مرد عاقل از بخشیدن شادی می‌کند» و خاطرنشان کرد که این جمله شبیه گفتار عیسی است که «دادن از گرفتن با برکت‌تر است».

گفتنی است کاتولیک های محافظه کار، مانند اسقف آتاناسیوس اشنایدر از قزاقستان، پاپ را به خاطر حضور در اجتماعاتی با حضور دیگر مذاهب مورد سرزنش قرار داده و آن را سوپرمارکت ادیان نامیده که جایگاه کلیسای کاتولیک را کاهش می دهد. اما پاپ روز یکشنبه تکرار کرد که اهمیت زیادی برای گفتگوهای جهانی، بین مذهبی و فرهنگی قائل است. او گفت که گفت و گو به معنای دمیدن بر تفاوت ها نیست، بلکه به دنبال تفاهم و غنی سازی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!