5

اسقف بنیامین: خداناباوری و شیطان‌پرستی جوانان را تهدید می کند

  • کد خبر : 48987
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
اسقف بنیامین: خداناباوری و شیطان‌پرستی جوانان را تهدید می کند
مسئله خداناباوری و گسترش گروه‌های شیطان‌پرستی چالش بزرگی برای خانواده، جامعه و یک حکومت است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری در ایران در افتتاحیه چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» که امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد، بر نقش خانواده در شکل گیری ایمان فرد تأکید کرد و گفت: والدین نقش مهمی در این خصوص دارند از همین رو اولین توصیه کلیسا به خانواده پس از فرزنددار شدن نیز این است که تنها به فکر تأمین خوراک و پوشاک فرزندتان نباشید بلکه ایمان از اهم موضوعات است.

وی تأکید کرد: والدین می‌بایست به فرزندشان دعا کردن، روزه گرفتن و قرائت کتب مقدس و آشنایی با خدا را بیاموزند و گفت: تعلیم، هدایت و ترغیب در حوزه دین از وظایف خانواده در قبال فرزندان است.

اسقف بنیامین با بیان اینکه امروز لذایذ زودگذر دنیوی می‌توانند تهدیدی برای زندگی جوانان باشند، گفت: این لذایذ در اشکال مختلف می‌تواند تهدید باشد و در هر مقطعی از تاریخ بشریت تغییر کند برای مثال تهدیدهای امروز برای جوانان مسئله اعتیاد و همچنین مسئله خداناباوری و گسترش گروه‌های شیطان‌پرستی است که این تهدیدها چالش بزرگی برای خانواده، جامعه و یک حکومت است.

از تأسیس گروه جوانان کلیسا تا برگزاری همایش

اسقف کلیسای آشوری در ایران در ادامه بر وظیفه دولت‌ها و روحانیون برای مقابله با تهدیدهای پیش روی جوانان تأکید کرد: امروز در کلیسای شرق آشوری یکی از اقدامات مثبت و مثمر ثمر تأسیس گروه جوانان کلیسا در اوایل انقلاب اسلامی ایران بود یعنی زمانی که ملت ایران به ایمان و اعتقاد نزدیکتر شد و از همین رو مسیحیت و کلیسای شرق هم هر کدام اقداماتی را برای ایمان جوانان انجام دادند.

او با بیان اینکه رهبر کلیسای شرق خود عضو از این گروه جوانان کلیسا بوده است گفت که قرار است در مرداد ماه سال جاری نیز همایش جوانان کلیسا به همت وی در اربیل منطقه کردستان عراق برگزار شود.

در ادامه ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: بین پیامبران خدا فرقی نیست، همه ما اهل کتاب هستیم، کتب مقدس معجزه، علم و کتاب عقل هستند. خداوند سخن خود را با «اقرأ» بر پیامبر نازل کرد یعنی هدایت بشر با علم و عشق و نه با خشونت آغاز شد.

کریمی با بیان اینکه اهانت به قرآن اهانت به انجیل و اهانت به حضرت محمد(ص) اهانت به حضرت عیسی مسیح(ع) است، گفت: قرآن مجموع صحف تورات، انجیل و زبور را دربرگرفته است یعنی ما وارث نوح، وارث ابراهیم، موسی، عیسی و محمدیم.

وی افزود: علما هم وارث انبیاء هستند ما علما باید مثل گل به همه بوی خوش ببخشیم و عاشق بشریت باشیم از همین روست که ما در مسیحیت از همه مظلومان جهان دفاع می‌کنیم قتل یک انسان را قتل تمام انسان‌ها و زنده کردنشان را زنده کردن تمام انسان‌ها برمی‌شمریم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی همچنین تصریح کرد: ما کسانی را که داعیه پیروی از عیسی مسیح(ع) را دارند اما دیگران را می‌کشند و به دیگر ادیان توهین می‌کنند مسیحی نمی‌دانیم؛ همان طور که رژیم صهیونیستی اشغالگر را به تبعیت از همین موضع، یهودی نمی‌دانیم.

او همچنین تأکید کرد: دین اسلام، مسیحیت، زرتشت و غیره قبل از اینکه دین تکلیف باشند دین تشخیص هستند. باید به مردم این را انتقال دهیم که اولویت امروز در چه چیز است اگر حضرت عیسی(ع) بود چه موضعی داشت اگر محمد(ص) بود چه می‌کرد؟

کریمی با بیان اینکه نباید واقعیت انبیاء را طبق امیال خود تغییر دهیم، گفت: ما باید تابع عقل و خرد و دین باشیم تا حقوق بشر محقق شود. مردم از دین متنفر نیستند مردم از کسانی که به نام دین حکومت می‌کنند، بیزارند.

وی افزود: جوانان به این دلیل از دین متنفرند که نتوانسته‌ایم قضیه تشخیص در دین را به آنها منتقل کنیم یعنی باید حکم خدا را آن طور که هست و بدون کم و زیاد به آنها منتقل کنیم و حب و بغض ما باید در گرو حب و بغض خدا باشد و دین جز عشق نیست.

مشاور رئیس جمهور در پایان پیشنهاد داد که همان طور که مشترکات شیعه و سنی جمع‌آوری شده کتاب و مجموعه‌ای از مشترکات ادیان آسمانی جمع‌آوری شود تا مردم بدانند مصدر همه آنها خداست و ثابت کنیم که اختلافات اندک است و النادر کالمعدوم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!