3

شفا در مسیحیت تبشیری

  • کد خبر : 43551
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۶:۰۰
شفا در مسیحیت تبشیری
به اعتقاد مسیحیان، حضرت عیسی ۴۰ روز بعد از عروج، بر حواریون و عده‌ای دیگر حضور پیدا کرد، روح‌القدس بر این جمع نازل شد و تمام این افراد، قدرت مافوق طبیعی پیدا کردند؛ می‌توانستند به زبان‌های دیگر تکلم کنند و با معجزه، شفا دهند

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به اعتقاد مسیحیان، حضرت عیسی ۴۰ روز بعد از عروج، بر حواریون و عده‌ای دیگر حضور پیدا کرد، روح‌القدس بر این جمع نازل شد و تمام این افراد، قدرت مافوق طبیعی پیدا کردند؛ می‌توانستند به زبان‌های دیگر تکلم کنند و با معجزه، شفا دهند. مسیحیت، این قدرت را مختص به همان افرادی می‌داند که در آن جلسه بودند اما مسیحیت پنطیکاست می‌گوید این حادثه اختصاص به آن زمان ندارد، بلکه امروزه هم اگر ما توسط روح‌القدس، تعمید واقعی پیدا کنیم و از روح القدس پُر شویم، همین قدرت شفادهی را پیدا می‌کنیم.

کلیسای جماعت ربانی در کشور ما، همین فرقه پنطیکاست‌ها هستند و از آن‌جا که بر اساس باورها و اعتقادات شیعیان، بزرگان و به‌خصوص اهل‌بیت و امام‌زادگان، قدرت شفادهی دارند، این فرقه با سوء‌استفاده از این سابقه ذهنی ایرانیان، مبحث شفادهی مسیحیت تبشیری را هر چه بیشتر تبلیغ می‌کنند.

کلیپ‌هایی که در روزهای اوج کرونا در فضای مجازی منتشر شد و در آن، میسیونرها ادعا می‌کردند که مخاطبان با دست گذاشتن بر تصویر کشیش در صفحه تلویزیون می‌توانند از ویروس کرونا در امان بمانند، را می‌توان از آن جمله ذکر کرد.

بله، ممکن است افرادی هم بین کشیش‌های مبلغ مسیحیت تبشیری وجود داشته باشند که چنین قدرتی دارند، همان‌طور که مرتاضان با ریاضت کشیدن به چنین قدرت‌هایی دست پیدا می‌کنند، اما آیا چنین قدرتی دلیل بر حقانیت است؟ خیر. هرچند اغلب این افراد، چنین قدرتی ندارند و‌شانتاژ و شعبده‌بازی می‌کنند. گاهی افراد، تصور می‌کنند اگر کسی فرضاً مشکلی را حل کرد، پس حرفش هم حق است، اعتقاد و باوری که مطرح می‌کند هم حق است. نه، ما باید ببینیم این اعتقاد و باور با عقل قابل تطبیق است یا خیر.۱

۱. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسنی در گفتگو با فصلنامه روشنا، بهار ۱۴۰۱

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!