5

یوگا، ابزاری برای بهره‌کشی و اضمحلال ملت‌ها

  • کد خبر : 50682
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
یوگا، ابزاری برای بهره‌کشی و اضمحلال ملت‌ها
اگر در مباحث و مفاهیمی که یوگا به‌عنوان یک ارزش از آن یاد می‌کند بررسی محققانه‌ای صورت پذیرد به‌خوبی علت میل غرب برای ترویج یوگا مخصوصاً در کشورهای اسلامی و ایران عزیز بهتر و بیشتر عیان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اَهیمسا واژه‌ای است که در یوگا به پرهیز از خشونت معنا می‌شود. این موضوع در ظاهر بسیار خوب است که از خشونت پرهیز شود و اتفاقاً دستورات دین مبین اسلام هم در کنترل خشم و پرهیز از خشونت به‌تفصیل آمده است. در مذمت عصبانیت در اسلام نکته‌های ناب فراوانی از اهل‌بیت عصمت و طهارت موجود است.

اما تفاوت اساسی پرهیز از خشونت ذکرشده در اسلام و یوگا چیست؟ پرهیز از خشونتی که در یوگا به آن توصیه می‌شود، چیزی جز پذیرش ظلمِ ظالم و توسری خوردن نیست.

در یوگا به‌صراحت عنوان می‌شود که اگر کسی قصد آزار شمارا دارد در برابر او تسلیم باشید و از خشونت بپرهیزید! یوگا به شما می‌آموزد که چون مقابله و دفاع شما در برابر فردی که به شما زور گفته و ظلم می‌کند، باعث ناراحتی شده و عصبانیت فرد ظالم را در پی دارد پس شما نباید طرف مقابل را عصبانی نمایید!!

این همان نکته‌ای است که در تفکر نوین، امثال وین دایر نیز آن را ترویج می‌کنند. وی در کتاب«عرفان، داروی دردهای بی‌درمان»می‌گویدو

“به‌جای اینکه علیه تروریسم و جنگ اعلام انزجار کنید، طرفداران صلح باشید… علیه هر چیزی بایستید، همان چیز علیه شما خواهد ایستاد. به‌جای ابراز انزجار از مواد مخدر و مبارزه با آن، کودکان را درراه انتخاب صحیح زندگی یاری کنید. ”

این شعار به‌ظاهر زیبا علاوه بر اینکه با متون دینی ما کاملاً متضاد است، خواسته یا ناخواسته در خدمت آمال آدمکشان و متجاوزان است. این مدل تفکر، سود فراوانی برای مفسدان و غارتگران دارد. ون دایر می‌گوید: بر ضد هیچ‌چیز جبهه‌گیری نکنید!

اگر نیک نگریسته شود می‌بینیم که یوگا در کنار افکار تفکر نوین مفاهیمی را ترویج می‌کنند که دنیای استعمار و آنان که ابزار قدرت را در حال حاضر در دست دارند بتوانند بهره‌کشی بهتری داشته باشند.

همچنین برهماچاریا که در یوگا به معنای ترک شهوت است در ظاهر موضوع زیبا و مترقی است اما مانند نفی خشونت، وقتی به آموزه‌های برگرفته‌شده از عرفان هندویی در یوگا توجه می‌شود پرده از اصل این واژه برداشته می‌شود.

در حقیقت این تعریف ترک شهوت با تعریف اسلام از ترک شهوت، تفاوت ماهوی دارد. ترک شهوت در یوگا یعنی، یک یوگی اگر نمی‌تواند شهوت را ترک کند باید آن‌قدر در آن غوطه‌ور شود و افراط کند تا دل‌چرکین و زده شود!!

این بدان معناست که افراد هیچ محدودیتی نداشته!! و تا هر زمان و با هر فرد محرم یا نامحرم که می‌توانند اعمال منافی عفت و خلاف شرع انجام دهند تا از شهوت متنفر شوند!! حال باید پرسید مگر می‌شود غرق در فساد شد و به شکل حیوانی غرایز را پاسخ داد و بعد انسان شد و به مراحل مترقی رسید!؟

مگر فردی که به‌افراط در شهوت می‌رسد توان برگشت و تنفر دارد؟! چنین مسئله شاید برای هرچند میلیون نفر به یک نفر هم نرسد که از شهوت و غرایز جنسی متنفر شوند!

باید پرسید افرادی که در این دام گرفتار می‌شوند از هر دو سو، یعنی چه فردی که با آموزه‌های منحرف یوگا به شهوت‌رانی می‌رسند و چه آنانی که به خواسته شهرترانی مدل‌های یوگا تن می‌دهند چه عاقبتی خواهند داشت؟! چه انسان‌هایی به خاطر یوگا در خلاف، فساد، اباحه گری غرق می‌شوند تا بفهمند اشتباه رفته‌اند و آنجا راه برگشت بسیار سخت خواهد بود. روش بی مبنا، سخیف و غیرانسانی که در یوگا ترویج می‌شود فقط به نابودی اخلاق، از بین رفتن حیا، نابودی نسل حلال‌زاده، بی‌عفتی در محارم و… می‌انجامد و انسان را پست‌تر از حیوان خواهد نمود!

دین اسلام، چنین روشی را از اساس باطل می‌داند و برای غرایز جنسی برنامه علمی و اصولی را پیش‌بینی نموده است که هنوز هیچ‌یک از مکاتب و ادیان نتوانسته‌اند به‌مانند آن برنامه دقیق، انسانی و اصولی ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!