6

بی‌گناه جلوه دادن قاتلی که عاشق اعدام بود

  • کد خبر : 1937
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
بی‌گناه جلوه دادن قاتلی که عاشق اعدام بود

امروز خبری روی خط خبرگزاری‌ها قرار گرفت مبنی بر دستگیری وکیل پرونده «محمدرضا ثلاث بابانی»، راننده قاتل قائله خیابان گلستان هفتم. وی وکیل پایه یک دادگستری، در پرونده‌های متعدد از قبیل: پرونده «محمدعلی طاهری»، «احمدرضا جلالی» و «محمدرضا ثلاث باباجانی» بود.

به گزارش مفاز، زینب طاهری که تاکنون وکالت اشخاصی نظیر محمدعلی طاهری سرکرده موسوم به «عرفان حلقه»، «احمدرضا جلالی» جاسوس سازمان اطلاعات موساد و «محمدرضا ثلاث باباجانی» راننده‌ای که به شکل فجیعی در قائله پاسداران افسران نیروی انتظامی و یک سرباز را زیر گرفت بود را قبول کرده بود، وکیل پایه یک دادگستری است.
وی در جریان این پرونده‌ها سخنانی را گفته بود که اغلب تیتر یک رسانه‌های معناد شده بود و بعضاً دیده شده بود که شخصاً با این رسانه‌ها مصاحبه داشته است.
محمدعلی طاهری سرکرده فرقه عرفان کیهانی یا حلقه
محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.
از بی‌گناه جلوه دادن قاتلی که عاشق اعدام بود تا سردادن دادبیگناهی برای کسی که اطلاعات هسته‌ای ایران را به اسرائیل فروخت
اما زینب طاهری در زمان تصدی پست وکالت محمدعلی طاهری، با تریبون قرار دادن خود برای گفتن سخنان سخیف سرکرده عرفان حلقه و با دخالت در کار دادگاه، صدور هر حکمی غیر از برائت را قتل عمد معرفی کرد. وی همچنین با سخنانی غیر معمول که از یک وکیل سر میزند سعی در زیر سوال بردن اتهام افساد فی‌العرض موکل خود داشت.
احمدرضا جلالی، دادستان اسبق و جاسوس سابق موساد
داستان خود فروخته‌ای که تیشه بر ریشه‌های آبا و اجدادی زد و به خیال ریشه زدن در مرداب غرب، غرق گَنداب موساد شد.
جلالی هنگام حضور در یکی از دوره‌های آموزشی در خارج از کشور در تور اطلاعاتی سازمان موساد می‌افتد. او در ابتدا مورد ارزیابی قرار گرفت. افسران موساد آرام آرام زمینه همکاری او را فراهم ساخته و جلالی به سمت جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از حوزه‌های مورد نظر خود هدایت کردند.
یکی از خواسته‌های موساد از جلالی جمع آوری مشخصات و اطلاعات دانشمندان ایران از جمله دکتر علیمحمدی و دکتر شهریاری بود. افسران موساد در کنار تطمیع، وی را تهدید کردند که اگر مشکلی پیش بیاید مستند کار‌های شما در دست ماست. جلالی به موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای کمک کرده است.
جلالی پزشکی که می‌توانست به بیماران و دانشمندان هسته‌ای کمک کند نه تنها کمکی نکرد بلکه با خیانت تیشه بر ریشه‌ی تلاش‌ها و دستاورد‌های دانشمندان زد.
از بی‌گناه جلوه دادن قاتلی که عاشق اعدام بود تا سردادن دادبیگناهی برای کسی که اطلاعات هسته‌ای ایران را به اسرائیل فروخت
درپرونده جلالی، طاهری باز هم به مصاحبه با رسانه‌هایی مانند صدای آمریکا پرداخت و در مورد این پرونده هم به طرح مسائل خلاف واقع پرداخت.
زینب طاهری، وکیل جلالی گفته بود قاضی صلواتی از خروج او از زندان جلوگیری می‌کند و با اینکه غذا می‌خورد، اما روز‌به‌روز لاغرتر می‌شود.
وی ادعا کرده بود که در دستگاه گوارش جلالی تومور وجود دارد و برای مداوا باید به خارج از زندان انتقال یابد که مسئولین زندان از این کار ممانعت می‌کنند.
محمدرضا ثلاث باباجانی، راننده قائله پاسداران و دراویش گنابادی
ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ۳۰ بهمن بود که غائله یک اغتشاش خونین در خیابان گلستان هفتم در پاسداران تهران آغاز شد. آتش غائله‌ای که جمعی از دراویش اغتشاشگر با استفاده از یک اتوبوس و حمله به کلانتری ۱۰۲ پاسداران به بهانه بازداشت یکی از اعضا، روشن کرده بودند، با ورود به پشت بام‌های منازل مسکونی محل شدت گرفت. نیروی انتظامی مستقر در محل از همان لحظات ابتدایی حادثه سعی در آرام کردن اوضاع داشت، اما اغتشاش گران به هیچ صراطی مستقیم نبودند و در اقدامی جنون آمیز به سمت مردم و ماموران کلانتری حمله کردند.
محمد ثلاث راننده اتوبوس و یکی از اعضای اغتشاشگر فرقه دراویش بود که در حرکتی اقدام به زیر گرفتن ماموران ناجا کرد که این حرکت وی خوشحالی و شادمانی دراویش حاضر در محل را به همراه داشت؛ خوشحالی بابت زیرکردن چند جوان!
از بی‌گناه جلوه دادن قاتلی که عاشق اعدام بود تا سردادن دادبیگناهی برای کسی که اطلاعات هسته‌ای ایران را به اسرائیل فروخت
طاهری در این پرونده نیز دست از دروغ و اتهام زنی بر نداشت و این بار هم به‌مانند دفعات قبل با مصاحبه‌های گسترده با رسانه‌ها و شبکه‌های اپوزوسیون سعی در بی‌گناه جلوه دادن کسی کرده خود در مصاحبه‌ای که پس از بازداشتش و همچنین طی روند بازجویی داشت، به قتل‌عام افسران نیرو انتظامی اعتراف کرده بود.
زینب طاهری باز هم در مصاحبه صدای آمریکا به اتهام‌زنی پرداخت.
طاهری ادعا کرده بود که ثلاث را تا سر حد مرگ زدند و او را مجبور به اعتراف علیه خود کردند. وی همچنین گفته بود که درخواست اعاده دادرسی آقای ثلاث را تنظیم و به قاضی مربوطه تسلیم کرده است.
این وکیل تاکید کرده بود: حکم اعدام او در حالی صادر شده که ما حتی فرصت ملاقات، جمع‌آوری مستندات و نگارش لایحه دفاع در دیوانعالی کشور را نداشتیم و متهم (آقای محمد ثلاث) در بدترین شرایط و در سلول انفرادی نگهداری می‌شد!
این ادعا‌ها به قدری برای اپوزوسیون جذاب بود که «رضا پهلوی» هم به سخن آمد و خواستار محاکمه عادلانه ثلاث را کرد. درخواست محاکمه عادلانه از طرف رضا پهلوی درحال مطرح شد که وی پس از فرو ریختن ساختمان پلاسکو و به شهادت رسیدن جمعی از نیرو‌های خدوم شهرداری در حین خدمت مقدس آتش‌نشانی، گفت: آن‌ها به هلاکت رسیده‌اند!
دستگیری وکیل حاشیه‌ساز پرونده‌های امنیتی
براساس اطلاعات موجود بازپرس صادر کننده حکم بازداشت علت این حکم را مواضع خلاف واقع و دروغ پردازی در خصوص عدم مجرم بودن راننده جنایتکار قائله خیابان گلستان هفتم، از سوی طاهری در شبکه‌های مجازی عنوان کرده است.
اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران روز گذشته درخصوص ادعا‌های زینب طاهری گفت: خانم وکیلی که این روز‌ها با ادعای وکالت از محکوم علیه، داد بی‌گناهی او را سر داده است؛ اصلا در فرایند دادرسی در دادسرا و دادگاه و مرحله فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، وکیل این فرد نبوده و پرونده را مطالعه نکرده و از جزئیات پرونده اطلاع ندارد و بعد از قطعیت دادنامه با محکوم علیه ملاقات و از او وکالت گرفته و بر مبنای آن از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کرده و دیوان نیز بعد از بررسی، قرار رد درخواست اعاده دادرسی را صادر کرده است.
در انتها باید این نکته را متذکر شد که وظیفه یک وکیل دفاع از حقوق قانونی موکل خود در چارچوب قانون است و مصاحبه با هر رسانه‌ای با قصد تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، اتهام‌زنی، دروغ‌پردازی و … خود باعث به حاشیه رفتن پرونده‌های مورد بررسی و حتی زایل شدن حقوق قانونی متهم می‌شود که در برخی پرونده‌ها این مصاحبات به ضرر متهم نیز تمام شده است
.منبع: خبرگزاری دانشجو
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=1937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.