5

«فیلیمو» چگونه مروج «شیطان پرستی» در لوای «ژانر وحشت» می‌شود؟

  • کد خبر : 49026
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
«فیلیمو» چگونه مروج «شیطان پرستی» در لوای «ژانر وحشت» می‌شود؟
فیلم «ظهور مرده شیطانی» یا «مرده شریر بر می‌خیزد» که در ژانر وحشت با محوریت شیطان پرستی طراحی شده همزمان با پخش جهانی آن از استریم‌های بین‌المللی با دوبله اختصاصی از فیلیمو پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، علاقمندان به ژانر وحشت و شیطان پرستی آن هم از نوع خونین و رعب‌آورش باید منتظر نسخه جدید از سری فیلم‌های Evil باشند. فیلم ظهور مرده شیطانی یا مرده شریر برمی‌خیزد Evil Dead Rise با مدت زمان ۹۶ دقیقه‌ای خود طولانی‌ترین فیلم مرده شیطانی تا به امروز محسوب می‌شود.

این فیلم سینمایی همزمان با پخش جهانی آن با دوبله اختصاصی در دسترس علاقمندان در پلتفرم فیلیمو است. مدیریت دوبلاژ این فیلم بر عهده مینا قیاسپور است و هنرمندانی از جمله ناهید امیریان، فریبا رمضان‌پور، نرگس فولادوند، مینا قیاسپور، فرزاد احمدی، محمدرضا فصیحی‌نیا، مهدیار زمانی‌فر و نغمه عزیزی‌پور در دوبله این فیلم حضور دارند.

اولین فیلم از این مجموعه وحشتناک آنقدر پر از خون‌ و خونریزی بودند که نمایششان در کشورهای مختلفی مانند فنلاند، سنگاپور و اوکراین ممنوع اعلام شد. لی کرونین کارگردان این فیلم در مطلبی افشا کرده که در حین فیلمبرداری مرده شریر برمی‌خیزد از بیش از ۶۵۰۰ لیتر خون تقلبی استفاده کرده‌اند.(۱)

فیلم ظهور مرده شیطانی یا مرده شریر برمی‌خیزد Evil Dead Rise با مدت زمان ۹۶ دقیقه‌ای خود طولانی‌ترین فیلم مرده شیطانی تا به امروز محسوب می‌شود.

شیطان پرستی و شیطان گرایی به طور کلی به باور در خصوص شیطان و قدرت او اشاره دارند. با این حال، تفاوت میان آن دو این است که شیطان پرستی تلاش می‌کند تا شیطان را به عنوان یک موجود خدایی در نظر بگیرد، درحالی که شیطان گرایی سعی می‌کند این قدرت را به طور ترسناک یا جذاب به تصویر بکشاند.

شیطان پرستی و شیطان گرایی به طور گسترده‌ای در فرهنگ جهانگردی، موسیقی، فیلم‌ها، کتاب‌ها، بازی‌های ویدیویی و دیگر پدیده‌ها وجود دارند. هر چند شیطان پرستی برای بسیاری از افراد باور کردنی نیست، با اینحال، هنوز هم برخی افراد برای جلب توجه، شعله ور کردن بحث و یا نداشتن جایگزین های اعتقادی، آن را انتخاب می‌کنند.

بعضی از خطرات و فاجعه هایی که به نظر می‌رسد ممکن است توسط شیطان پرستان به دنبال کمک شیطان برای کسب قدرت یا جذابیت در این دنیا باشند، شامل موارد زیر است:

– خطر فراموش کردن ارزش های اخلاقی و تربیتی و فروپاشی ارزش های جامعه.

– افزایش نگرش های سوءتعبیر شده به جهان و زندگی و تاثیرات منفی بر روحیه و شخصیت افراد.

– ترویج افکار نادرست و خطرناکی در مورد مسائل مذهبی و انحراف از آموزه های واقعی یک مذهب.

– اختلافات و درگیری‌های بین افراد با دیدگاه های مخالف و تفکرات متفاوت.

بنابراین، ممکن است شیطان پرستی و شیطان گرایی، به شکل غیرمنتظره ای برای مذهب در جوامع امروزی یک شوک و خطر فرهنگی ایجاد کنند. اما باید توجه داشت که برخی افراد باورمند و معتقد به شیطان گرایی به دلیل گوش دادن و پذیرفتن این پدیده‌ها، می‌توانند ترس های خود را با این موضوعات به خوبی تحریک کنند.(۲)

کلام آخر؛ شیطان پرستی یک فرقه منحرف دینی و یا نهایتاً مجموعه ای از رفتارهای ناهنجار و انحرافات اجتماعی است؛ اما این فقط بخش کوچکی از یک جنبش بزرگ و فراگیر است که برای تسخیر باورها و عواطف معنوی انسان معاصر و تصرف فکری و فرهنگی مردم جهان طراحی شده است. ایدئولوژی شیطانی با سرعت به سوی هدف خود می تازد و تحلیل گران ما آن را تنها با عنوان ناهنجاری و انحرافات اجتماعی می شناسند! در صورتی که بی اطلاعی از اندیشه ها و اهداف حرکت عمیق و گسترده شیطان گرایی، بهترین عامل زمینه ساز برای ترویج آنهاست. این بی اطلاعی موجب می شود که آنان با هجوم اطلاعاتی و توان اقناعی بالا، افکار خود را در بین ملت ها ترویج کنند.(۳)

منابع:
سینما پرس
نقد رویکردهای مقابله با شیطان پرستی/ حوزه نت

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.