3
عفو بین الملل:

هند «فورا» سیاست هدف قرار دادن اقلیت های دینی و مسلمان را متوقف کند

  • کد خبر : 59791
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
هند «فورا» سیاست هدف قرار دادن اقلیت های دینی و مسلمان را متوقف کند
مونت کارلو نوشت: از زمان به قدرت رسیدن حزب بهاراتیا جاناتا در هند در سال ۲۰۱۴ میلادی، ناندرا مودی نخست وزیر این کشور سیاست اقلیت ستیزی را تحمیل کرده است که امروزه به «عدالت تراکتوری» نامگذاری می شود؛ جایی که در جریان آن منازل و مغازه های اقلیت های دینی که بیشترشان مسلمان هستند، تخریب می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سازمان عفو بین الملل از هند خواسته است به این سیاست علیه اقلیت های دینی بویژه مسلمانان «فورا» پایان دهد.

این سازمان در گزارشی ضمن محکوم کردن تخریب صدها خانه، فروشگاه و اماکن عبادی در پنج ایالت شمال این کشور، عنوان کرده است: «عدالت تراکتوری»  به صورت گسترده در پنج ایالت دهلی، اوتار پرادش، مادیا پرادش، گجرات و آسام شایع شده است. اینها ایالت هایی است که حزب بهاراتیا جاناتا در آنها حکمرانی می کند.

در این گزارش آمده است: هر کس که جرات کند در مخالفت با سیاست های حزب حاکم هند صحبت کند، فورا به دادگاه ارجاع می شود و با از دست دادن خانه و محل کار خود مجازات می شود آن هم در دادگاههایی که جلسات آن سالها بدون صدور احکام قابل اعتراض ادامه می یابد.

«اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین الملل گفت: «عدالت تراکتوری باید فورا متوقف شود.»

کالامار افزود: تخریب خانه های مسلمانان در ایالت های مختلف هند یک روش سیستماتیک و سازماندهی شده است که اقلیت های فقیر و  کم درآمد از گروههای ضعیف اقتصادی و اجتماعی را هدف قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!