1

هندوهای افراطی خواستار تحریم فروشندگان مسلمان شدند

  • کد خبر : 53278
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
هندوهای افراطی خواستار تحریم فروشندگان مسلمان شدند
هندوهای افراطی در ایالت هاریانا خواستار تحریم فروشگاه‌های متعلق به مسلمانان و اخراج کارگران مسلمان از این منطقه شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از وقوع خشونت‌های مرگبار در ایالت هاریانای هند که از دو هفته قبل شروع شده، سازمان‌های راست افراطی هندو خواستار تحریم اقتصادی مشاغل و دور نگه داشتن مسلمانان از روستاها شده‌اند.

درگیری‌های فرقه‌ای دو هفته قبل در ناحیه نوح در هنگام راهپیمایی مذهبی توسط سازمان ویشوا هندو پریشاد بین مسلمانان و هندوها رخ داد و شش نفر از جمله دو نیروی امنیتی کشته شدند.

این درگیری به سایر مناطق  نیز کشیده شد. در گوروگرام یک مسجد به آتش کشیده و معاون امام جماعت آن کشته شد. آنیل ویج، وزیر کشور ایالت هاریانا گفت که تاکنون، پلیس هاریانا ۳۱۲ نفر را دستگیر کرده است.

پس از این خشونت‌ها، فراخوان‌های اعتراضی از سوی گروه‌های مختلف هندو مطرح شده است. کریشنا گورجار از گروه راست افراطی هندوی باجرانگ دالاعلام کرد که به مشاغل محلی اولتیماتوم می‌دهد تا هر کارمند مسلمانی را که برای آنها کار می‌کند اخراج کنند در غیر این صورت با تحریم مواجه می‌شوند.

گورجار گفت: هر مغازه داری که مسلمانی را در مغازه‌اش استخدام کند، ما پوسترهایی را برای تحریم آنها در بیرون از مغازه می‌چسبانیم و آنها را خائن به جامعه خود اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: فقط دستفروشان هندو در اینجا حضور خواهند داشت. اگر بعد از دو روز، دستفروش مسلمانی پیدا شود، هر چه بر سرش بیاید، خودش مسئول است.

گورجار به الجزیره نیز گفت: من در مورد اخراج مسلمانان خارجی مانند روهینگیاها صحبت کردم. او در پاسخ به این سؤال که آیا می‌خواهد مسلمانان هانسی، شهر را ترک کنند، پاسخ داد: هدف باجرنگ دال ترساندن کسی نیست.

شاهرخ عالم، وکیل دادگستری که اخیراً سخنان تنفرآمیز را در دادگاه به چالش کشیده است، فراخوان‌های تحریم اقتصادی علیه مسلمانان را «بخشی از الگوی خشونت ساختاری علیه آنها» خواند.  وی گفت: این خواسته‌ها به نحوی فرض می‌کنند که مسلمانان حق کمتری در این کشور دارند و بنابراین می‌توان آنها را از شهرها اخراج کرد. عالم گفت: آنها حقوق اساسی تضمین شده در قانون اساسی هند را نقض می‌کنند.

دو هفته قبل در درگیری بین هندوها و مسلمانان که در حین عبور یک کاروان دینی از هندوها از منطقه غالباً مسلمان‌نشین رخ داد هفت نفر کشته شدند. قرار بود این کاروان هندوها از معبدی به معبد دیگری راهپیمایی کنند که در مسیر عبور از محله‌ای مسلمان‌نشین با اهالی آنجا درگیر شدند.

هندوها همچنین مسجدی را نیمه شب در شهر گوروگرام در نزدیکی شهر نوح آتش زدند که در نتیجه این تنش‌ها مسئولین محلی مدارس و دانشگاه‌های آنجا را تعطیل اعلام کردند.

از زمانی که حزب راست افراطی بهاراتا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند قدرت در این کشور را به دست گرفت، درگیری‌ها بین مسلمانان و هندوها افزایش یافت و مسلمانان مورد حملات بسیار قرار گرفتند و اموالشان به آتش کشیده شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!