6

نگرانی‌ها درباره تکرار خشونت‌های فرقه‌ای در هند

  • کد خبر : 22857
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
نگرانی‌ها درباره تکرار خشونت‌های فرقه‌ای در هند
کشته شدن اقلیت‌های مذهبی در کشمیر تحت کنترل هند در سال جاری میلادی باعث بروز این نگرانی در میان محلی‌ها شده که احتمال دارد این منطقه بار دیگر شاهد خشونت‌های فرقه‌ای دهه ۹۰ میلادی شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حملات مسلحانه علیه حمکرانی هند در کشمیر همزمان با افزایش خشونت علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی شدت یافته و کشتارهای مشابه توسط شبه نظامیان مسلح محلی باعث شده تا هزاران تن از هندوها از منطقه فرار کنند.

این افزایش درگیری‌ها پس از آن صورت گرفته که نارندرا مودی، نخست وزیر هند خودمختاری کشمیر را در ۲۰۱۹ لغو کرد، اقدامی که گروه‌های حقوق بشری و منتقدان آن را تمایلی برای کاهش جمعیت اکثریت مسلمان در کشمیر با هدف کمک به ورود هندوها به آن می‌دانند.

از دوم اکتبر سال جاری میلادی، ۹ تن در کشمیر کشته شدند که یکی از آنها هندو است و همین مساله، باعث بروز نگرانی در میان هندوها و فرار آنها شده است.

یکی از هندوهای ساکن سرینگر می‌گوید، این رویدادها یادآور خشونت‌های فرقه‌ای دهه ۹۰ میلادی است وقتی که حدود ۶۵۰ هندو ساکن کشمیر کشته شدند و این مساله به خروج و فرار گسترده آنها منجر شد.

وی افزود: هندوهایی که در کشمیر مانده‌اند، نسبت به نگرانی مربوط به کشتارها دیگر اعتنایی ندارند و با وجود درخواست‌ها از دولت و اعضای جامعه مدنی، بسیاری به دنبال گزینه‌هایی برای ترک این منطقه هستند.

مقام‌های کشمیر امنیت را برای مناطق اقلیت نشین فراهم کرده و سایر اقدامات لازم را برای از بین بردن و کاستن از ترس‌ها و نگرانی‌ها در نظر گرفته و از مردم می‌خواهند تا کشمیر تحت کنترل هند را ترک نکنند. همچنین آنها از اعضای جامعه اقلیت در مناطق دور افتاده خواسته‌اند تا به مکان‌های امن‌تر بیایند تا اوضاع آرام‌تر شود.

به نقل از روزنامه نیکه‌ئی، سربازرس کل پلیس منطقه پس از رویدادهای اخیر گفت: ‌ما در کنار سایر مقام‌ها و مسئولان امنیتی عملیاتی را آغاز کرده‌ایم و از عموم مردم به ویژه اقلیت‌ها می‌خواهیم نگران نباشند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.