3

سوء استفاده ملی گرایان هندو از تجاوز آشکار اسرائیل به غزه

  • کد خبر : 57162
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
سوء استفاده ملی گرایان هندو از تجاوز آشکار اسرائیل به غزه
روزنامه فرانسوی لوموند در مطلبی تأکید کرد که جنگ اسرائیل در غزه مورد بهره‌برداری ملی گرایان هندو در راستای رسیدن به بلندپروازی‌های ایدئولوژیک آن‌ها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه فرانسوی لوموند در مطلبی پیرامون بهره‌برداری ملی گرایان هندو از تحولات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نوشت: ساعاتی از حمله جنبش مقاومت اسلامی حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل نگذشته بود که سیل اخبار جعلی و اظهارات ضد اسلامی در شبکه‌های اجتماعی در هند به جریان افتاد.

لوموند تصریح کرد: بلافاصله پس از حمله، ملی‌گرایان هندو شروع به بهره‌برداری از جنگ جدید در منطقه برای دستیابی به منافع خود کردند و حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آنچه امروز اسرائیل رنج می‌برد، هند بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ متحمل آن شده است. بنابراین هرگز نبخش، هرگز فراموش نکن.

این پیام با ویدیویی از حملات بمبئی در سال ۲۰۰۸ همراه شده است که در جریان آن ۱۶۰ نفر کشته شدند.

لوموند می‌افزاید: ناراندرا مودی نخست وزیر هند یکی از اولین رهبران جهان بود که حمله حماس را تروریستی توصیف کرده و آن را محکوم کرد و در عین حال تأکید کرد که کشورش در این شرایط سخت در کنار اسرائیل است.

این درحالی است که موضع تاریخی هند همیشه حمایت از راه حل دو کشوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بوده است.

لوموند می‌افزاید: سرعت این واکنش مقامات هندی نشان دهنده توسعه روابط بین دهلی نو و تل آویو از زمان به قدرت رسیدن ملی گرایان هندو در سال ۲۰۱۴ است. درحالی که هند در دهه ۱۹۷۰ اولین کشور غیر عربی بود که سازمان آزادی‌بخش فلسطین را به عنوان نماینده قانونی فلسطین به رسمیت شناخت و تا سال ۱۹۹۲ روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نکرد.

لوموند خاطرنشان کرد که مودی اولین نخست‌وزیر هند بود که از اسرائیل دیدن کرد و همراهی ایدئولوژیک خود را با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد. این درحالی است که حزب و حامیان مودی به دنبال این هستند که هند سکولار و چندفرهنگی را به یک کشور هندو تبدیل کنند و این را پنهان هم نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!