2

سختگیری‌های بی‌دلیل باعث جذب جوانان به عرفان‌های کاذب می‌شود

  • کد خبر : 19308
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
سختگیری‌های بی‌دلیل باعث جذب جوانان به عرفان‌های کاذب می‌شود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: گاهی رفتار نادرست و سخت‌گیری‌های بی‌دلیل، باعث جذب جوانان به عرفان‌های کاذب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام علی فاضلی، استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: عرفان‌ های‌ کاذب حاصل دست نیافتن انسان به حقیقت زندگی و دینداری است که برخی با اختلاط معارفی از قرآن و انجیل و کلماتی از بزرگان، مردم و به ویژه نسل جوان را به سوی خود جذب می‌کنند.

وی افزود: آنها خداوند متعال را در راستای خواسته‌های نفسانی خود قرار داده‌اند و مردم را با کارهای شیطانی به سوی خود می‌کشند و با رنگ عرفان، مردم را گمراه می‌کنند.

فاضلی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مردم خواستار معنویات و مذهب هستند، اما در عرفان‌ های کاذب کسب معنویت آن قدر آسان و دم دستی تلقی می‌شود که تصور می‌کنند بدون زحمت و نیت خالص به آن دست می‌یابند.

وی با بیان این که گاهی سخت‌گیری‌های ما باعث جذب جوانان به این عرفان‌ های کاذب می‌شود، اظهارکرد: وقتی با دلایل بی‌اساس و بدون مبنای فقهی مسایل را سخت بگیریم، دیگران راه را به آسانی باز می‌کنند و با هزاران ترفند مردم را از عرفان اسلامی جدا کرده و به سوی عرفان‌ های کاذب می‌کشند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: خرافه‌گرایی عهد جدید و عتیق در مسایلی مشترک هستند و همه عرفان‌ها را ارزش و نیاز انسان به آن ضروری می‌دانند.

حجت‌الاسلام فاضلی با اشاره به جریان تخریب چهره مذهبی‌ها و مومنان در جامعه خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز برخی از کتاب‌هایی که در کشور به چاپ می‌رسد، به دنبال آسیب زدن به اعتقادات و اندیشه‌های نسل جوان است و چهره‌ای متحجر و خشن از دین و مکتب اسلام به نمایش می‌گذارد.

وی رفتار و گفتار نادرست عده کمی از روحانیون جامعه را نیز در مسیر تخریب چهره دین و مذهب تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: روحانیون و طلاب نباید از تاثیر مستقیم و غیرمستقیم شیوه بیان خود در رونق بازار عرفان‌ های کاذب غافل شوند، بلکه باید الفاظ و کلمات دقیق عرفان‌های اصیل را عرضه کنند.

وی همچنین عرفان اسلامی را حقیقتی انسان ساز دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی مخالف بسط و گسترش عرفان حقیقی انبیای الهی است، زیرا اگر مردم به سراغ آنان بروند پوچ و واهی بودن سایر عرفان‌ های کاذب بر ملا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=19308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!