1

درخواست کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا برای قرار گرفتن نام هند در لیست سیاه آزادی مذهبی

  • کد خبر : 48708
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
درخواست کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا برای قرار گرفتن نام هند در لیست سیاه آزادی مذهبی
کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات‌متحده آمریکا از سال ۲۰۲۰ به‌طور پیوسته خواستار قرار دادن نام هند در لیست سیاه آزادی مذهبی شده است. نام یک کشور زمانی در لیست سیاه قرار می‌گیرد که دولت آن به نقض سیستماتیک، پایدار و فاحش آزادی مذهبی متهم شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا اعلام کرد دولت هند به علت تبعیض و تعصباتی که علیه مسلمانان و دیگر گروه‌های مذهبی انجام می‌دهد، مستحق مواخذه و قرار گرفتن در لیست سیاه آزادی مذهبی است.

این کمیسیون بین‌المللی تأکید کرد: شرایط اقلیت‌های مذهبی در دولت نارندا مودی در سال ۲۰۲۲ وخیم‌تر شده است.

در گزارش سالانه کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات‌متحده آمریکا که روز دوشنبه هفته جاری منتشر شد، از وزارت خارجه آمریکا خواسته‌شده هند را به‌عنوان “کشور مورد نگرانی خاص” معرفی کند.

باید گفت این کمیسیون از سال ۲۰۲۰ به‌طور پیوسته خواستار قرار دادن نام هند در لیست سیاه آزادی مذهبی شده است. نام یک کشور زمانی در لیست سیاه قرار می‌گیرد که دولت آن به نقض سیستماتیک، پایدار و فاحش آزادی مذهبی متهم شده باشد. در صورت قرار گرفتن یک کشور در این لیست سیاه، راه تحریم‌های اقتصادی علیه آن باز می‌شود.

بر اساس اعلام کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات‌متحده آمریکا، دولت هند در سال ۲۰۲۲ در سطوح ملی، حکومتی و محلی سیاست‌های تعصب گرایانه دینی فاحشی را اعمال کرده است.
“قوانین مرتبط با تغییر دین، ارتباطات بین ادیان، پوشیدن حجاب و ذبح گاو” ازجمله اقدامات دولت هند است که بر مسلمانان، مسیحی‌ها، سیک ها و دالیت ها و آدیواسی ها (مردم بومی و قبایل خاص) تأثیر منفی گذاشته است.

گزارش این کمیسیون خاطرنشان می‌کند در حدود چهارده درصد از جمعیت یک میلیارد و چهارصدمیلیونی هند را مسلمان، در حدود دو درصد را مسیحی‌ها و یک و هفت‌دهم درصد را سبک‌ها و نزدیک به هشتاد درصد را هندوها تشکیل می‌دهند.

کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات‌متحده آمریکا تأکید می‌کند دولت هند به رهبری نارندا مودی از حزب “بهاراتیا جاناتا” سرکوب مخالفان و منتقدان به‌ویژه اقلیت‌های مذهبی و هر صدایی که به نیابت از آن‌ها بلند شود را ادامه داده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!