2

حقیقت پشت «تئوری جایگزینی بزرگ» ضد مسلمانان در هند

  • کد خبر : 35651
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
حقیقت پشت «تئوری جایگزینی بزرگ» ضد مسلمانان در هند
ترس ملی گرایان هندو از حذف جمعیت هندوها به دلیل افزایش جمعیت مسلمانان سال هاست که توسط برتری طلبان دامن زده شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ترس ملی گرایان هندو از حذف جمعیت هندوها به دلیل افزایش جمعیت مسلمانان سال هاست که توسط برتری طلبان دامن زده شده است، اما داده های رسمی جدید داستان بسیار متفاوتی را نشان می دهد.

«یاتی نارسینگانند»، هشداری جدی برای یک میلیارد هندو داشت: بچه های بیشتری به دنیا بیاورید یا برای زندگی در یک کشور اسلامی آماده شوید.

این هندوی افراطی ماه گذشته در یک گردهمایی مذهبی پس از دستگیری در اوایل سال جاری به اتهام سخنانی که  ایجاد نفرت می کند، اعلام کرد: همانطور که جمعیت مسلمانان در حال افزایش است، در سال 2029 یک نخست وزیر مسلمان در کشور ما وجود خواهد داشت. هنگامی که این اتفاق بیفتد، 50 درصد از هندوها مجبور به تغییر دین خواهند شد و 40 درصد کشته خواهند شد.

در اوایل این ماه، داده های یک نظرسنجی دولتی دروغ آشکار او را نشان داد. حتی با وجود اینکه تنها 14 درصد از جمعیت هند مسلمان هستند پیروی می‌کنند، دعوت نارسینگانند خطی را تکرار می‌کند که برتری‌طلبان هندو برای نسل‌ها از آن برای برانگیختن نگرانی در مورد چشم‌انداز هند با اکثریت مسلمان در کشوری که 80 درصد هندو هستند استفاده کرده‌اند.

تنها موردی که اغلب به آن اشاره می شود نرخ باروری قابل توجه بالاتر در میان مسلمانان در مقایسه با سایر جوامع در هند است.

اکنون، در حالی که تیراندازی جمعی اخیر در بوفالوی نیویورک، جرقه‌ بررسی مجدد «تئوری جایگزینی عالی» راست گرایان افراطی آمریکایی را برانگیخته است، داده‌های جدید نسخه خود هند را  در جایی که گفته می‌شود هندوها قربانی افزایش جمعیتی چشمگیر مسلمانان هستند ،مخدوش کرده است.

آخرین نظرسنجی ملی سلامت خانواده نشان می‌دهد که نرخ باروری مسلمانان بین سال‌های 2015-2016 و 2019-2020 بیشترین کاهش را در بین تمام جوامع داشته است و اکنون به 2.36 رسیده است. در حالی که این هنوز در میان تمام ادیان در هند بالاترین میزان است.

«سی‌ای قریشی»، کمیسر ارشد سابق انتخابات هند که کتابش با عنوان افسانه جمعیت در سال 2021 این تصور را به چالش می‌کشد، می‌گوید: مثل روز روشن است که این ایده که مسلمانان قرار است به بزرگترین جامعه هند تبدیل شوند یک فریب کامل است.

به گفته منتقدان، اظهارات نارسینگاناند در آوریل به ترس دومی نیز اشاره دارد که بخشی از ابزار ملی گرایی هندو است: اینکه تغییر دین اجباری جمعیت جامعه را به تحلیل می برد.

قریشی می گوید که ترس از تهدید احتمالی برای اکثریت هندو در هند در هشت سال گذشته افزایش یافته است. آن دوره مصادف با حکومت نخست وزیر نارندرا مودی و حزب ملی گرای هندو ، بهاراتیا جاناتا  است.

در همان روزی که نارسینگانند صحبت کرد، سادوی ریتهامبارا، یکی از رهبران «ویشوا هندو پریشاد» وابسته به حزب بهاراتیا جاناتا از زوج های هندو خواست که چهار فرزند داشته باشند.

اگر «تئوری جایگزینی بزرگ» توسط اعضای کنگره و شخصیت‌های رسانه‌ای برجسته در ایالات متحده تقویت شده باشد، اعضای پارلمان و کانال‌های تلویزیونی در هند دروغ تهدید جمعیتی برای هندوها را در جریان اصلی خود قرار داده‌اند.

در حالی که امروزه مودی به ندرت مستقیما با چنین نظرات جنجالی ارتباط برقرار می کند، اما ترس از انفجار جمعیت مسلمانان را در گذشته برانگیخته است.

در سال 2002، پس از شورش‌های ضد مسلمانان در ایالت گجرات که در آن زمان مودی در آنجا وزیر ارشد بود، اردوگاه‌های امدادی را به عنوان کارخانه‌های تولید نوزاد به تمسخر گرفت.

دولت مودی اغلب داده‌های ناخوشایند محققان خارجی یا سازمان‌های بین‌المللی را رد کرده است. این کشور از پذیرش تخمین های سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه بیش از 4 میلیون هندی یا هشت برابر تعداد رسمی در اثر کرونا جان باخته اند، خودداری کرده است. کارشناسان می گویند زمانی که داده ها از خود دولت می آیند، ممکن است این رویکرد سخت تر باشد، همانطور که در مورد آمارهای جدید در مورد نرخ باروری وجود دارد.

«نگندرا پراتاپ تومار» ، یکی از رهبران گروه راست گرای «جوتانان هندو» معروف به «هندو یووا واهینی» چندی پیش اذعان داشت: اگر جمعیت مسلمان در هند با روند کنونی همچنان رشد پیدا کند، هند  2027تا سال  میلادی تبدیل به یک کشور  اسلامی می شود.

وی مدعی شد که این توطئه ای از سوی جامعه مسلمانان در هند است!

او در ادامه ادعاهای خود گفت که مسلمانان بچه دار می شوند، نه به خاطر اینکه بچه می خواهند، بلکه هدف آنها این است که روزی هند را یک کشور اسلامی کنند و کنترل آن را به دست بگیرند.

«یوگی آدیتیانات» یکی از اعضای پارلمان هند از حزب حاکم «بهارایتا جاناتا»، این گروه ضد اسلامی معروف به «هندو یووا واهینی» را در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس کرد.

یکی از اقدامان هولناک این گروه برای جلوگیری از رشد جمعیت مسلمان در هند، ربودن صدها دختر مسلمان در ایالت «اوتار پرادش» و مجبور کردن آنها برای گرایش به هندوئیسم بوده است.

در گزارشی که سال گذشته در این باره منتشر شد، آمده بود که حتی دخترهای مسلمان پس از ربوده شدن مورد تجاوز هم قرار گرفته اند.

گزارش ها حاکی از آن است که حمله به مسلمانان هند که حدود 14 درصد از جمعیت 1.3 میلیاردی این کشور را تشکیل می دهد، روز به روز در حال افزایش است.

افزایش حمله به مسلمانان از سوی هندوها موجب شده تا درخواست های زیادی از دولت برای اقدام در زمینه کاهش این خشونت ها به عمل بیاید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=35651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!