1

تخریب یک زیارتگاه اسلامی در شمال هند

  • کد خبر : 46474
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
تخریب یک زیارتگاه اسلامی در شمال هند
در ادامه آزار و اذیت سیستماتیک علیه مسلمانان در هند، هندوهای افراطی، یک زیارتگاه اسلامی را در شمال این کشور تخریب کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در ماه های اخیر، شهرها و ایالت های هند شاهد چندین کمپین گسترده و سیستماتیک آزار و اذیت اقلیت مسلمان بوده است.

در همین راستا، رادها سیموال، فعال هندو در حساب کاربری خود در فیس بوک، ویدیویی را منتشر کرد که در آن از فعالانی که برای تخریب یک زیارتگاه اسلامی در ایالت اوتار خان (شمال هند) تلاش می کردند، حمایت کرد.

وی مدعی شد که این ساختمان در «سرزمین خدایان» آنها قرار داشته است.

این ویدئو دو فعال هندو را نشان می ‌دهد که یکی از آنها در بالای این زیارتگاه ایستاده و چکش‌هایی را در دست دارند و حرم را به طور کامل تخریب می‌ کنند.

رادها سیموال در مورد این ویدئو  مدعی شد: «اگر مجوزها را به ما می‌ دادید، زیارتگاه را نجات می ‌دادید».

وی گفت: «اوتارکند سرزمین خدایان بوده، هست و خواهد بود» و نظر خود را با این جمله خاتمه داد.

این ویدیو نشان می دهد که این اقدام در غیاب کامل مقاومت مسلمانان در منطقه صورت گرفته است  و به نظر می آید هیچ افسر پلیسی در محل حادثه حضور نداشته است.

تعدادی از فعالان و وبلاگ نویسان برجسته آنچه را که اتفاق افتاده است، محکوم کردند، از جمله سمار هالانکار، روزنامه نگار و فعال هندی گفت: «اوباش در کارهایی که انجام می دهند آزادی کامل دارند و این اقدام علیه اسلام و مسلمانان بوده است و کسی نیز کاری انجام نمی دهد.»

قابل ذکر است که برای اولین بار نیست که این فعال هندی دست به چنین اقدامی زده است، او در اواسط ماه دسامبر ویدیویی دیگری را در حساب کاربری خود در فیس بوک منتشر کرد که در آن به همراه سایر فعالان در تلاش برای تخریب یک زیارتگاه دیگر بوده است.

سازمان های حقوق بشر هند اعلام کردند که این باور که توسط رهبری این کشور و نخست وزیر آن نارندرا مودی پذیرفته شده است، از زمان به دست گرفتن قدرت در سال 2014، به افزایش نفوذ این کشور کمک کرده است تا هندوها را از سایر اقلیت های داخل کشور متمایز کند.

مسلمانان تقریباً 13 درصد از جمعیت 1.35 میلیاردی هند را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.