6

بزرگان عرفان های بدلی، نتیجه تیمارستان و اعتیاد

  • کد خبر : 53252
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
بزرگان عرفان های بدلی، نتیجه تیمارستان و اعتیاد
یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین ویژگی های هر فرقه ای خصوصیات بزرگان، لیدر و موسس گروه و فرقه است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در میان مهم ترین نویسنده ها و موسسان شبه معنویت های چند ده ساله اخیر افراد زیادی یافت می شوند که خود روزی دچار بحران بوده و شکست های متعددی را در زندگی تجربه کرده اند.

خانم دبی فورد که امروزه در کشور ما چند اثر از وی به فارسی ترجمه شده است از اعتیاد خود یاد می کند. در جایی دیگر وی از شکست و بی اخلاقی ها در ازدواج می گوید.

او حتی این سابقه را در خانواده خود هم مطرح می کند که والدین او نیز از هم جدا شده و خانواده ای از هم پاشیده داشته است و در واقع مفهومی به نام خانواده را درک نمی کند.

پال توئیچل رهبر و موسس اکنکار نیز از به هم ریختگی روانی و اعمال دیوانه وار خود در جوانی یاد می کند.

بعد از این فرد هارولد کلمپ اداره کننده اکنکار می شود و او هم بارها در بیمارستان های روانی بستری می شود.

هارولد کلمپ زمانی برای رفتن به یک برنامه خیالی و با توهم فراوان خود را از بالای یک پل به رودخانه پرتاب می کند و چند وقت در بیمارستان بستری می شود.

وی بارها به جرم نقض قوانین اجتماعی و اخلال در نظم عمومی دستگیر می شود و در انتها قاضی پرونده او, حکم بستری شدن هارولد کلمپ را در تیمارستان امضا می کند!!!

شاکتی گواین که در میان رهبران زن آوازه قابل توجهی دارد، استفاده فراوان خود از مواد توهم زا را مطرح می کند. او گذشته خود را پر از افسردگی و بحران روانی توصیف می کند و از اینکه در سه سالگی شاهد طلاق پدر و مادر خویش بوده رنجیده خاطر شده است.

اکهارت توله که طبق برخی گزارشات مشهورترین فرد در میان مدعیان رهبری در عرفان های دروغین لقب گرفته است دوران کودکی خود را دوران اندوه و ناراحتی وصف کرده است.

به خصوص زمانی که در آلمان می زیسته والدینش با هم دعوا می کنند و سرانجام از هم جدا می شوند و سپس احساس بیگانگی از محیط خشن و ناسازگار مدرسه را تجربه می کند.

وی جوانی خود را مملو از حس دشمنی با همه چیز و احساس بی معنایی و در نتیجه افسردگی معرفی می کند، به گونه ای که بیزاری از خود و احساس نکبت بار بودن زندگی و تکرار این جمله که – دیگر حالم از خودم به هم می خورد – را از حالات خود می شمارد.

پی نوشت:

گواین، زندگی در روشنایی ص ۳ تا ۵ و راه تحول ص ۱۳۱

توله، نیروی حال ص ۹

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53252

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!