7

نسخه اکنکار برای پیروان: بی دینی مطلق

  • کد خبر : 54033
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۷
نسخه اکنکار برای پیروان: بی دینی مطلق
در اکنکار، آموزه هایی همچون نماز -که در اسلام، معراج مؤمنان و وسیله تقرب به خدای متعال معرفی شده است- عملی بی فایده و حرکتی ربات وار و بدون روح تلقی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در مکتب اکنکار، تساهل و تسامح رفتاریِ خاصی وجود دارد. به تعبیر خودشان، در اکنکار، قوانین یا محدودیت هایی از قبیل توصیه پوششی خاص برای مردان یا زنان یا رژیم غذایی خاص و حلال و حرام دانستن برخی خوردنی ها وجود ندارد.

سقط جنین، همجنس بازی و طلاق و امثال آن، تصمیماتی شخصی دانسته می شود و تصریح می کنند که اکنکار هیچ حکمی در این زمینه ندارد.

«ربازار تارز» در تعلیمات خود به «توئیچل»، همه قوانین و مقررات ادیان موجود -به ویژه یهودیت، مسیحیت و اسلام- را ساخته دست بشر می داند و می گوید:
بشر به گونه ای است که فطرتاً به داشتن یک مقام متعال پدری و یک مادر محتاج است و در درون خود چنین نیازی را احساس می کند. روحانیان ادیان از همان نخستین روزهای تاریخ زندگی بشر این نیاز را به خوبی کشف کردند و برای بهره برداری های سیاسی و اقتصادی به گونه های مختلفی سعی کرده اند ارضای آن نیاز را تحت کنترل خود درآورند؛ به همین دلیل با جعل مقررات و قوانین خشک و خشن، این ذهنیت را القا کرده اند که اگر کسی به این مقررات عمل کند، رضایت پدر آسمانی و خدا را جلب کرده و بهشتی شده است و اگر کسی از آن ها سرپیچی نماید، گرفتار جهنم ابدی خواهد شد.

ربازار تارز بعد از بیان این سخنان می گوید:
اگر این را درک کنی، خواهی دانست که به سختی می توان ادعا کرد دین و مذهب، پدیده ای ساخته بشر نباشد. کشیش ها و مقامات روحانی یقیناً از طرف کسی جزخودشان مأموریت نیافته اند.

در اکنکار، آموزه هایی همچون نماز -که در اسلام، معراج مؤمنان و وسیله تقرب به خدای متعال معرفی شده است- عملی بی فایده و حرکتی ربات وار و بدون روح تلقی می شود.

رهبران اکنکار به جای نماز، تمرینات بشر ساخته خود؛ مانند تکرار فراوان لفظ بی محتوا ی «هیو» و امثال آن را توصیه می‌کنند.

کمال الماسی جاف ریس انکار ایران بعد اینکه حق عضویت ایرانیان را به مرکز اکنکار آمریکا فرستاد، و آنها عضویت ایرانیان را صادر نکردند با رهبر اکنکار به اختلاف خورد و به نقد آنان پرداخت، پیامبر کلاهبردار صفتی است که مناسب رهبر فعلی اکنکار است.
الماسی در حال حاضر در کردستان عراق بر علیه ایران فعالیت می کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54033

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!