1

نخست وزیر ژاپن به دلیل روابط اعضای حزبش با جنبش مذهبی جنجالی عذرخواهی کرد

  • کد خبر : 38644
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
نخست وزیر ژاپن به دلیل روابط اعضای حزبش با جنبش مذهبی جنجالی عذرخواهی کرد
نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه به دلیل فعالیت‌های گزارش شده حزب خود در همکاری با جنبش مذهبی جنجالی «سازمان مذهبی اتحاد» عذرخواهی کرد و گفت، سیاستمداران باید در روابط خود با سازمان‌ها محتاط باشند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در نخستین کنفرانس خبری خود پس از ابتلا به کرونا گفت: من به عنوان رهبر حزب، صادقانه عذرخواهی می‌کنم.

اخیرا افشا شد که برخی از اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن رابطه‌ای دیرینه با این جنبش مذهبی جدید دارند. این مسئله گریبان کیشیدا را گرفته، میزان محبوبیت او را کم کرده و مخالفت‌هایی را علیه مراسم یادبود دولتی شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور برانگیخته است.

شینزو آبه ماه گذشته میلادی در یک سخنرانی هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. ضارب او در شبکه‌های اجتماعی خود نوشته بود که این جنبش مذهبی – که نام کامل آن «فدراسیون خانواده برای صلح و اتحاد جهانی» است – مادر او را ورشکسته کرده است. ضارب در این پست‌ها از شینزو آبه به دلیل حمایت و ترویج این جنبش، انتقاد کرده بود.

سازمان مذهبی اتحاد که در دهه ۱۹۵۰ در کره جنوبی شکل گرفته و به جشن‌های ازدواج عظیمش معروف است، چندین سال است که در مورد شیوه تامین بودجه‌اش زیر سوال است.

دولت ژاپن اعلام کرده است که مراسم یادبود آبه که قرار است در ۲۷ سپتامبر برگزاری شود، حدود ۲۵۰ میلیون ین (۱.۸ میلیون دلار) هزینه خواهد داشت و این جدا از هزینه‌ تامین امنیت مراسم و میزبانی از میهمانان خارجی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!