4

فعالان حقوق بشر: ترکیه ایزدی‌ها را مجبور به تغییر دین می‌کند

  • کد خبر : 47588
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
فعالان حقوق بشر: ترکیه ایزدی‌ها را مجبور به تغییر دین می‌کند
یک انجمن مدافع حقوق بشری مدعی است که حکومت ترکیه بالای اقلیت‌های مذهبی در منطقه مرزی سوریه، اعمال فشار می‌کند. این انجمن گفته است که ایزدی‌ها، در معرض تهدید مرگ و تغییر دین اجباری قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، انجمن برای مردمان در معرض تهدید (GfbV) که مقر آن در شهر گوتینگن آلمان است روز دوشنبه نسبت به وضعیت ایزدی‌ها در مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه ابراز نگرانی کرده است. این انجمن ادعا می‌کند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می‌تواند تنها مسلمانان سنی مذهب را در منطقه تحمل کند. به گفته این انجمن، پیروان ادیان دیگر مانند کردهای ایزدی مجبور می‌شوند که به دین اسلام بگرایند یا اینکه از محلات‌شان اخراج خواهند شد.

ترکیه، بخش‌هایی از شمال سوریه را زیر کنترل دارد. شهر عفرین یکی از این مناطق است که بیشتر باشندگان آن را کردها تشکیل می‌دهند.

نیروهای ترکیه این مناطق را از ماه مارچ سال ۲۰۱۸ به اینسو اشغال کرده و بیشتر باشندگان آن مجبور به فرار از مناطق‌شان شده اند.

به گزارش دویچه وله، شبه نظامیان بازوی مسلح گروه اپوزیسیون سوریه‌ای طرفدار ترکیه «ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه» هستند. گزارش‌ها حاکی است که این گروه توسط وزارت خارجه فدرال حمایت می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!