2

علم فرقه شناسی از نگاه اسلام تولید نشده است

  • کد خبر : 42534
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
علم فرقه شناسی از نگاه اسلام تولید نشده است
گودرزی گفت: متأسفانه علم فرقه شناسی اگر چه مبانی آن موجود است اما از نگاه اسلام هنوز این علم تولید نشده و امروزه سنگ محک دستگاه‌های متولی کتاب‌هایی است که توسط غربی‌ها نگاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام گودرزی در نشست جریان شناسی فرق انحرافی که در قم برگزار شد به تعاریف اولیه بحث اشاره و جریان شناسی را مختص به تفکراتی دانست که در اجتماع دارای گروه، نفرات و بدنه مردمی هستند و اظهار داشت: افرادی که صاحب تفکر و گرایشات خاصی هستند ولی بدنه اجتماعی ندارند ذیل کلید واژه جریان شناسی قرار نمی‌گیرند.

دبیر کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در ادامه فرقه را به معنای گروه دانست و تاکید کرد: امروزه فرقه مصطلح در گروه‌های منفی استفاده شده است اما در تعابیر روایی و قرآنی در معنای مثبت آن هم به کار رفته است.

عضو شورای راهبردی مجمع مفام در ادامه به شاخص‌های فرق انحرافی را از نگاه غربی‌ها اشاره و گفت: متأسفانه علم فرقه شناسی اگر چه مبانی آن موجود است اما از نگاه اسلام هنوز این علم تولید نشده و امروزه سنگ محک دستگاه‌های متولی کتاب‌هایی است که توسط غربی‌ها نگاشته شده است و با این شاخصه‌ها فرقه ناجیه را هم در فرق انحرافی می‌توان دسته بندی گرو و همین امر سبب اشتباه در تشخیص گردیده است.

دبیر سابق مفام در پایان تعریف دقیقی از فرقه ارائه کردند و گفت: فرقه یعنی گروهی از مردم که به صورت عمد در بخش‌هایی از دین اعم از اصول و فروع دین، انحراف ایجاد کنند. ایشان تعاریف غربی را غلط و ترجمه‌های کتاب‌های فرقه شناسی را غیردقیق و غیر قابل استناد دانستند.

لازم به ذکر است این دوره به همت مؤسسه فرق و ادیان و مؤسسه نورالهدی برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!