3

علل گرایش نوجوانان به گروه BTS

  • کد خبر : 43470
  • ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
علل گرایش نوجوانان به گروه BTS
گروه موسیقی کی پاپ به نام BTS توانسته است از هویت متزلزل، حس استقلال طلبی و میل متفاوت بودن نوجوانان استفاده کند و با ایجاد یک هویت متناسب این نیازها، باعث جذب نوجوانان زیادی شود و از این طریق سبک زندگی نامناسبی را ترویج کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بی تی اس یک گروه موسیقی پسرانه هفت نفره مشهور از کره جنوبی هستند. عنوان شده علت این نام گذاری بخاطر این است که بگویند: نوجوانان همیشه مظلوم هستند! چون انتقادات و انتظارات خانواده و جامعه همیشه از آنها بالا است!!! همه ما را با گلوله نشانه گرفته اند !!! اما ما نوجوانان ضد گلوله ایم و برای رشد و پیشرفتمون می جنگیم… .

سال 2017میلادی اسم Big Hit Music جایگزین لوگوی رسمی BTS شد که به معنی «فراتر رفتن از صحنه» است. یعنی “بی تی اس” رو به رشد و پیشرفت می باشد و می تواند حقایق زندگی را کشف کرده و با قدرت به پیش برود.

علت گرایش نوجوانان ایرانی به گروه (BTS) بی تی اس چیست؟ لباس ها و تیپ عجیب، ولی دلنشین آنان یکی از این علل است؟ آنان لباس‌های متنوع، جذاب و متفاوت می پوشند. تفاوت های پوشش آنان شامل نوع دوخت ، پارچه، مدل و… لباس می باشد. همچنین استفاده از زیورآلات زنانه در برنامه های آنان مشاهده می شود. از حرکات دست و چهره و رقص های خاص آنان نیز باید به عنوان عاملی برای جذب افراد نام برد؛ مخصوصا نوجوانان که هویت شخصیتی آنان شکل نگرفته است و به این مطلب اضافه کنید که سن نوجوانی مقطعی است که نوجوانان، هنجارها و ارزش گذاری های دینی، هویتی و… خود را از گروه مرجَع همسالان خود می گیرند و در حال حاضر گروه BTS یکی از این مرجع های ارزش گذاری و هویت ساز شده است. نبود یک مرجع هویت بخش برای نوجوانان طبق نیاز و علایق ایرانی اسلامی باعث رشد این گونه گروه ها در کشور ایران می شود.

نوجوانان حدوداً در سنین 12 تا 20 سالگی عموماً با هنجارها و طرز فکر اطرافیان، والدین، معلمان و گذشتگان به مخالفت می پردازند و دنبال یک هویت مستقل و متفاوت از دیگران هستند. علت این است که در این سن، استقلال طلبی انسان به شدت فعال است و می خواهد شخصیت متفاوت و خاص خود را به اطرافیان نشان دهد و گروه بی تی اس از این نیاز نوجوانان به خوبی بهره برداری می کند و یک نمونه عملی از هویت متفاوت را برایشان به نمایش می گذارد و آنان را در سبک زندگی تابع خود می کند.

نوجوان در این سن نیاز به تائید و توجه دارند و باید حس کنند که به آنان بها داده می شود. بی تی اس از این نیاز هم بهره برداری می کند و دائم با طرفدارانش در ارتباط است و به آنان این حس را می دهد که مورد توجه آنان هستند. مثلاً وقتی در آمریکا و در کاخ سفید حضور دارند در سخنرانی خود بیان می کنند که  موفقیت خود را مدیون طرفداران خود هستند. اعضای بی تی اس لباس محلی طرفداران خود را می پوشند و از عبارات محلی آنان استفاده می کنند. برای ایرانیان سلام می فرستند یا وقتی بعضی طرفدارانشان عقاید دینی خاصی دارند به آن احترام می گذارند.

علاقه نوجوانان به این گروه به حدی زیاد است که طرفداران آنها در کل جهان و ایران برای آنان تولیدات رسانه ای تولید و منتشر می کنند و در رای گیری یک خبرگذاری داخلی ایران برای برگزاری یک کنسرت کی پاپ، 45 هزار نفر شرکت می کنند. طرفداران بی تی اس خود را ارتش بی تی اس (آرمی) می نامند و وظیفه خود را عمل به دستورات آهنگ های آنان می دانند. این مسئله نشان دهنده عُمق وابستگی طرفداران ایرانی گروه بی تی اس به آنان می باشد و علاوه بر علاقه و حس خوب و الگوگیری از این گروه، طرفداران این گروه، خود را متعهد به تبلیغ و پیروی از این گروه می دانند و کنش های خاصی هم برای انجام این تعهد و وظیفه آرمی بودن مثل آنچه گفته شد مانند تولید محتوای رسانه ای تبلیغی، نشر آثارشان، پیروی از پوشش و سبک زندگی ترویجی آنان و… دارند.

مشاوران اقتصادی و روانشناسی بی تی اس با کار تخصصی روی نیازهای روانی و زیستی و عاطفی انسان‌ها به ویژه روی نوجوانان، سرمایه گذاری کردند و با استفاده از علومی مثل روانشناسی، اقتصاد و علوم شناختی، ابتدا باعث شهرت یک افراد خاصی می شوند، سپس با برندسازی شروع به استفاده از مواهب این تجارت پر سود می کنند. از آسیب های بی تی اس می شود به آسیب های هویتی، روانی، تبلیغ همجنس گرایی، معنوی و… اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!