0

عضویت در فرقه «مونیسم»، انگیزه ترور نخست‌وزیر سابق ژاپن؟

  • کد خبر : 37492
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
عضویت در فرقه «مونیسم»، انگیزه ترور نخست‌وزیر سابق ژاپن؟
پلیس ژاپن پس از مراحل ابتدایی بازجویی از قاتل «شینزو آبه»، نخست وزیر سابق ژاپن، انگیزه‌های او را شخصی و غیر سیاسی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شینزو آبه روز جمعه هنگام سخنرانی در کارزار انتخاباتی‌اش در غرب ژاپن، هدف گلوله قرار گرفت و به یک بیمارستان محلی انتقال یافت، اما بر اثر خونریزی شدید درگذشت.

عامل ۴۱ ساله این ترور در ابتدا اظهار داشت که از آبه «ناراضی» بوده و به همین علت قصد کشتن او را داشته است اما به گزارش رسانه‌های ژاپن، متهم در بازجویی‌های بعدی گفته «نفرت از یک فرقه خاص مذهبی» که نخست‌وزیر پیشین به آن وابستگی داشته، انگیزه او برای قتل آبه بوده‌است.

استفاده از واژه «فرقه خاص مذهبی» توسط رسانه‌های ژاپن، گمانه‌زنی‌ها درباره این گروه را دامن زده‌است. در شبکه‌های اجتماعی بحث بر سر اینکه منظور چه گروهی است، بالا گرفته و اکثر حدس‌ها به سمت فرقه «مونیسم» کره‌ای می‌چرخد. مؤسس این فرقه، «مون» است.

وی سال‌ها پیش درگذشت اما فرقه مونیسم همچنان در بسیاری از کشورها از جمله  ژاپن فعالیت دارد و از نظر سیاسی به گروه‌های محافظه‌کار نزدیک است. برخی سیاستمداران مانند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شینزو آبه روابط نزدیک و دوستانه‌ای با این فرقه داشتند.

آن‌طور که تلویزیون دولتی ژاپن«NHK» شنبه شب گزارش داده، عامل قتل آبه در بازجویی‌ها به پلیس ابراز داشته که مادرش عضو این فرقه بوده و کمک‌های مالی بیش از حد او به آن، خانواده‌‌شان را از هم گسسته است و به همین دلیل او از این فرقه نفرت دارد.

درباره مونیسم
مون پس از ادعای دریافت الهام از خدا و طرد از سوی مسیحیت پروتستان، ادعا کرد که نجات و رستگاری تنها از طریق «تعهد به اطاعت از او ، هفت سال خدمت به وی و انتخاب همسری که او برگزیده» امکان پذیر است.  مونیسم به ازدواج‌های دسته جمعی مشهور شد. وی در یک زمان بیش از صدها ازدواج برگزار می کرد و عقد بیش از صدها زوج را جاری می نمود.

مون که پیش از آن یک تاجر موفق بود در سال ۱۹۷۰، دفتر مرکزی خود را به نیویورک منتقل کرد، در آنجا اعضای جدیدی جذب نمود و از طرفی، سوظن گسترده‌ای را هم متوجه خود ساخت.

از آنجاکه درآن زمان، تمرکز بر فعالیت های ضد فرقه ای شتاب بیشتری گرفته بود، والدین پیروان مونیسم، براینجات فرزندان خود از این فرقه اقدام کردند. آن‌ها همچنین پرونده‌های قضایی علیه مون تشکیل دادند و در سال ۱۹۸۲، مون به اتهام فرار مالیاتی محکوم شد. این کلیسا که اکنون به عنوان « خانواده فدراسیون صلح و اتحاد جهانی » شناخته می‌شود، همچنان فعال است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!