5

عراق به زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش حقوق می دهد

  • کد خبر : 36622
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۲۰
عراق به زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش حقوق می دهد
وزارت کار و امور اجتماعی عراق برای آغاز ثبت نام زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش به هدف اعطای حقوق ماهیانه و غرامت به آنها از ماه آگوست آینده آماده می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «سراب الیاس»، مدیر کل امور زنان نجات یافته از دست داعش گفت:  با زنان نجات یافته از بند داعش مصاحبه خواهد شد و برای آنهایی که مقیم خارج از عراق هستند نیز یک سایت اینترنتی راه اندازی می شود اما پرداخت غرامت شامل کودکان داعش نمی شود.

وی افزود: در راستای اجرای قانون زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش، ثبت نام این زنان از ماه آگوست آینده آغاز می شود تا برای اولین بار به آنها حقوق داده شود.

الیاس با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام از طریق وزارت کار صورت می گیرد، ادامه داد: تعداد زنان ایزدی ربوده شده به حدود سه هزار نفر می رسد اما تعداد زنان ربوده شده مسیحی، شبک و ترکمن مشخص نیست. علاوه بر این این قانون شامل کودکانی نمی شود که در نتیجه تجاوز عناصر داعش به ربوده شدگان متولد شدند.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: اسامی زنان نجات یافته از دست داعش که در خارج از عراق اقامت دارند نیز از طریق یک سایت اینترنتی ک به زودی راه اندازی خواهد شد، ثبت می شود اما در مورد اقلیم کردستان عراق، وزارت کار دفتری به همین منظور در استان دهوک باز کرده است.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که دادگاههای نینوا 1259 زن کرد ایزدی را که از سوی داعش ربوده شده بودند، ثبت کرده است که از این تعداد، 564 نفر زیر هجده سال هستند و سرنوشت 145 زن ایزدی هنوز معلوم نیست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!