0

عذرا علوی طالقانی به درک واصل شد

  • کد خبر : 51359
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
عذرا علوی طالقانی به درک واصل شد
عذرا علوی طالقانی از بالاترین فرماندهان ارتش آزادیبخش و مجاهدین خلق در آلبانی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «عذرا علوی طالقانی» از بالاترین فرماندهان ارتش آزادیبخش و مجاهدین خلق در آلبانی درگذشت!

وی مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و جانشین فرمانده کل ارتش آزادیبخش  و عضو ارشد شورای رهبری مجاهدین و از نزدیکان آیت الله طالقانی بود که از سال ۱۳۵۵ به عضویت مجاهدین درآمد.

عذرا علوی طالقانی معروف به سوسن که با نام جعلی سوسن کلالی فرار کرد و تحت تعقیب قضایی عراق بود رئیس ستاد پشیین ارتش درهم شکسته رجوی و یکی از سرکردگان اطلاعات و امنیت فرقه و همسر ابراهیم ذاکری( فوت شده) از فرماندهان رده یک رجوی بود.

عذرا علوی طالقانی با سابقه  مبارزه  در زمان شاه و قدمت بیش از رجوی،  یکی از قدیمی ترین زنان تشکیلات سازمان منافقین بوده است و  تا سال ۱۳۶۴ در بالاترین رده قرار داشت ولی پس ازکودتای رجوی  به رده‌های پایین منتقل شد چند سالی او را بصورت باسمه‌ای به عنوان رئیس ستاد ارتش معرفی کرده بودند ولی رجوی و مریم قجر از نگرانی برتری تشکیلاتی‌اش  او را پس زده و دوباره به زیر کشیدند.

عذرا علوی طالقانی علیرغم  اطلاع از همه انحرافات تشکیلات و شخص رجوی و علیرغم فهم بسیاری از خیانت ها و کجروی های فرقه و پوشالی بودن مریم قجر، پا بر روی تمام سوابق مبارزاتی خود در زمان شاه گذاشت و به خفت و خواری بودن در تشکیلات رجوی تن داد و همچنان در رده های پایین اطلاعات و امنیت  به مزدوری و کار برای رجوی مشغول بود و چشم بر روی دانسته‌هایش بست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!