2

حمله به اجتماع همجنس گرایان در گرجستان

  • کد خبر : 51749
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
حمله به اجتماع همجنس گرایان در گرجستان
هزاران تن از گرجستانی‌ها به تجمع همجنسبازان در پایتخت این کشور حمله کرده و پرچم‌ها و پلاکاردهای آنها را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رویترز نوشت؛ بیش از دوهزار تن از مردم گرجستان روز شنبه تجمع همجنس گرایان در پایتخت این کشور را مورد حمله قرار داده و پرچم‌های و پلاکاردهای حاوی نمادهای این گروه را تخریب کرده و به آتش کشیدند.

به نوشته این خبرگزاری، نیروهای پلیس گرجستان در حمایت از همجنس گرایان به مردم معترض این کشور حمله و با آنها درگیری پیدا کردند.

آلکساندر داراخولیدزه،‌ معاون وزیر کشور گرجستان به خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته در حمایت از همجنس گرایان گفت: “معترضان توانستند راهی برای ورود به منطقه تجمع پیدا کنند اما ما توانستیم شرکت کنندگان در تجمع و سازمان دهندگانش را از محل خارج کنیم.”

این مقام گرجستانی اظهار کرد: “در جریان این حادثه هیچ کس آسیب ندید و پلیس هم اکنون در حال اتخاذ تدابیری برای تثبیت وضعیت است.”

سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان نیز از در حمایت از همجنس گرایان برآمده و نیروهای پلیس این کشور را از بابت حمله صورت گرفته به تجمع آنها متهم به کوتاهی در عمل به وظیفه خود برای حمایت از حق مردم در تشکیل تجمع با امنیت کرد.

گرجستان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شده اما حزب “رویای گرجستان”، حزب حاکم این کشور از جانب اتحادیه اروپا متهم به گرایش پیدا کردن به سمت استبداد شده است.

گرجستان در ماه مارس بعد از تجربه اعتراضات خشونت آمیز خیابانی لایحه‌ای که بر اساس آن سازمان های غیردولتی دریافت کننده اعتبارات از خارج به اندازه  ۲۰ درصد از بودجه کلی را ملزم به ثبت نام به عنوان “ماموران اعمال نفوذ خارجی” کرده بود، پس گرفت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!