4
در پی قتل «شینزو آبه»؛

تحقیقات احزاب سیاسی درباره روابط سیاستمداران ژاپنی با فرقه «مونیسم»

  • کد خبر : 37493
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
تحقیقات احزاب سیاسی درباره روابط سیاستمداران ژاپنی با فرقه «مونیسم»
پس از ترور نخست وزیر پیشین ژاپن، به دلیل آنچه قاتل وی رابطه این سیاستمدار کهنه‌کار با «کلیسای اتحاد» (فرقه مونیسم) دانسته، ارتباط سیاستمداران ژاپنی با این گروه مذهبی زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «تتسویا یاماگامی»، متهم به قتل شینزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن گفته که نسبت به این گروه مذهبی (مونیسم) کینه ای در دل داشته است، به این خاطر که کمک‌های مالی بی حد و حصری که مادرش به آن‌ها کرده بود، خانواده آن‌ها را از هم پاشاند.

در اثر این واقعه، کلیسای اتحاد که گروهی ضدکمونیستی است و پذیرفتن هدایای کلان از اعضایش همیشه مورد سوءظن بوده است، اکنون در مرکز توجه جامعه ژاپن قرار گرفته است.

«سان میونگ مون»، بنیانگذار کلیسای اتحاد، یک فرد کره‌ای، خواهان اتحاد شبه‌جزیره کره بود. بر همین اساس، او در کنار گروه مذهبی خود، سازمان سیاسی «فدراسیون بین‌المللی برای پیروزی بر کمونیسم» را در سال ۱۹۶۸ در ژاپن تأسیس کرد.

این گروه مذهبی در ایالات متحده و اروپا اغلب به عنوان «فرقه» شناخته می‌شود. گفته می شود برخی از اعضای این کلیسا با اتهام داد و ستد غیرقانونی در ژاپن دستگیر شده‌اند.

عموی یاماگامی، قاتل شینزو آبه، به مطبوعات گفته که مادر یاماگامی، صد میلیون ین به کلیسای اتحاد اهدا کرده است.

بر اساس این سابقه، احزاب سیاسی در ژاپن و به ویژه مخالفان حزب حاکم که آبه از چهره‌های برجسته آن بود، قصد دارند تحقیقات گسترده‌ای درباره روابط سیاستمداران ژاپنی با کلیسای اتحاد آغاز

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!