0

برداشت انحرافی از آیات قرآن، توسط مروج قانون جذب

  • کد خبر : 61827
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
برداشت انحرافی از آیات قرآن، توسط مروج قانون جذب
خانم اعظم جبلی وسایرمروجان مثبت اندیشی افرازی، با رؤیا فروشی کسب درآمد می‌کنند، این افراد از آیات قرآن کریم و روایت سوء استفاده می‌کنند و آن‌طور که مناسب منافعشان است، آیات را تفسیر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خانم اعظم جبلی یکی از مروجان خرافه قانون جذب و از مدعیان آموزش موفقیت و کسب ثروت در فضای مجازی می‌باشد. وی در پیام رسان ایتا، در توضیح این کانال، ایشان می‌گویند: «به نام خداوند فراوانی‌ها، به نام خدایی که روزی‌رسان بی‌حساب من است. مسیر رشد و آگاهی رو انتخاب کردند. اسم کانال رو خانم پولساز گذاشتم تا بدونید برای رسیدن به خیلی چیزها و رسیدن به پول، باید پول را خَلق کنید، آن را بسازیم باید راه‌های رسیدن به اون را آموزش ببینیم. باید ایده و مهارت را داشته باشیم. ذهنی که به کمبودها و موانع فکر کرده نمیتونه خلاق باشه و پول کسب کنه. من می‌خواهم در این کانال به شما یاد بدم که چطور ذهن را خلاق کنید. پول همانند اکسیژن برای زندگی لازم است، اگر پول نباشد برای مخارج درمان، تحصیل کرایه خانه و…استرس، آرامش در زندگی، او را می‌گیرد. به قول استاد ما، پول بعد از خدا و پیامبران سومین مقدس است، چون اگر پول نباشد خیلی از گناهان و انحرافات پیش بیاید، پول از راه حلال عبادت است.» [1]

شروع معرفی کانال وی با عبارت خداوند فراوانی و روزی دهنده بی‌حساب است، به احتمال زیاد منظور خانم جبلی مستند به آیه «و َاللَّهُ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ بِغَیْرِ حِسابٍ) [2] (و خداوند، هر کس را بخواهد بدون حساب روزی می‌دهد.) می‌باشد، و این‌گونه القا می‌کنند که رزق و ثروت خداوند چون زیاد است به همه بدون اندازه و بی‌حساب داده می‌شود، البته ما باید مهارت کسب ثروت و موفقیت و… را از طریق ذهن و احساس به دست بیاوریم، یعنی ظرف بزرگی برداریم و تند تند از دریای ثروت الهی آستین خود را پر کنیم، همان‌طور که مروج قانون جذب مثل عباس‌منش همین منظور را در سایت خود اراده کرده‌اند. [3] تعبیر به غیر حساب پنج بار در قرآن مجید تکرار شده است و معنی که از غیر حساب در قرآن کریم اراده شده است، غیر از معنایی است که مروجان قانون جذب می‌گویند.

معنای درست این است که رزاقیت خداوند از باب لطف؛ نه از باب اجبار و وظیفه بوده؛ چه آن‌که خداوند سبحان از باب رأفت و رحمت، رزّاقیت را بر خویشتن واجب نمود، نه این‌که کسی رزاقیت را بر او واجب و تحمل کرده باشد، هیچ‌کس و هیچ چیزی از او طلبی ندارد، چه رسد به این که بگوییم این رزق و روزی بر اساس حساب و کتاب بوده است.  با توجه به این معنای وصف «به غیرحساب»، دیگر معنای اراده شده مروجان قانون جذب مثل خانم جبلی و عباسمنش و… صحیح نخواهد بود.

همچنین این معنی با آیاتی که صریحاً رزق و روزی را مقدر می‌دانند، ناسازگار است، زیرا در بحث تقدیر روزی گفته شد که تقدیر بر سر رزق و روزی نیز سایه افکنده و از این جهت رزق و روزی نیز دارای اندازه است و حساب و کتابی دارد. در قرآن کریم می‌خوانیم: «أُولَئِکَ لَهُمْ رِزْقٌ مَعْلُومٌ [4] برای آنان رزق و روزی معین و ویژه‌ای است.

خانم جبلی وسایر رؤیا فروشان، از آیات و روایت سوء استفاده می‌کنند و آن‌طور که مناسب منافعشان است تفسیر می‌کنند. خانم جبلی اصطلاحاتی که آوردند مانند ذهن خلّاق، خَلق پول، تقدّس پول، همان ادبیات و کلید واژه‌های مباحث خرافی قانون جذب می‌باشد.

پی‌نوشت:

[1]. پیام رسان ایتا، کانال خانوم پولساز خانم اعظم جبلی، عنوان صوت: درباره کانال خانوم پولساز.

[2]. قرآن کریم، سوره بقره، آیه 2

[3]. سایت سید حسین عباسمنش، گروه تحقیقاتی عباس‌منش، نیتر مطلب: پروردگار به چه کسانی بی حساب روزی می‌دهد؟

[4]. قرآن کریم، سوره صافات، آیه 41

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!