1

اغتشاشات در عراق و ردپای منافقین!

  • کد خبر : 38570
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
اغتشاشات در عراق و ردپای منافقین!
پادویی و مزدوری فرقه رجوی برای رژیم سعودی به قدری آشکار است که این گروهک در آخرین اقدامش در واشنگتن نشستی خبری تشکیل داد و مدعی شد اسناد ادعایی عربستان مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو را در اختیار داشته و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اغتشاشات اخیر عراق که با شعارهای معیشتی و مشکلات اقتصادی آغاز شد، در این روزها خبر اول تحولات غرب آسیا را تشکیل می‌دهد. البته واقعیت آن است که حوادث فعلی عراق با مرکزیت بغداد، بسیار محدودتر و با ابعاد نازل‌تری از بازتاب‌های رسانه‌ای آن است اما رسانه‌های غربی با شدت و حدت فراوان سعی دارند تا عملیات روانی گسترده‌ای برای دستیابی به اهداف سیاسی از این اغتشاشات را اجرا کنند.

وقتی به عمق ماجرا و اخبار دقیق از داخل عراق رجوع می‌کنیم، نشانه‌های آشکاری در مورد ریشه‌های خارجی این اتفاقات را می‌یابیم که نزدیکی زمانی آن به راهپیمایی بزرگ اربعین را نیز توضیح می‌دهد.

سفارت‌های آمریکا و انگلیس با واکنش‌هایی شتاب زده از اتفاقات اخیر حمایت کرده و هرگونه برخورد با برهم زنندگان امنیت و اغتشاشا‌گران را محکوم کردند. ردگیری اقدامات عملیات روانی، خصوصاً در حوزه شبکه های اجتماعی نیز ردپای مجری اصلی این حوادث را نشان می‌دهد؛ برای توضیح دقیق‌تر باید نگاهی کنیم به هشتگ‌های توئیتری در خصوص اغتشاشات اخیر عراق که در مجموع حاکی از این واقعیت است که مولد و محرک اتفاقات اخیر عراق از خارج از مرزهای این کشور است. فقط ۶ درصد از هشتگ‌های تأیید کننده اغتشاشات از درون عراق توئیت شده و ۷۹ درصد آن از خاک سعودی انجام گرفته است.

اما سعودی‌ها که همواره در راه‌اندازی و مدیریت فتنه با کمبود استعداد نیرویی روبه‌رو بودند و با پول‌های نفتی اقدام به بکارگیری مزدور برای اجرای طرح‌های خود می‌کنند، در پروژه ناامن‌سازی عراق نیز به گروه‌های ریز و درشت مزدور خود روی آورده‌اند و یکی از این گروه‌ها فرقه رجوی است که این روزها با شدت تعجب برانگیزی به پوشش اغتشاشات عراق، بزرگ‌نمایی و عملیات روانی برای تشدید آن می‌پردازد.

عناصر نفاق در فضای سایبری برای اجرای طرح سعودی‌ها علیه عراق، به هشتگ‌سازی و تولید محتوا به زبان عربی روی آورده‌اند. خبرسازی در فضای شبکه‌های اجتماعی، شایعه پراکنی، تحریک و تهییج جوانان برای پیوستن به اغتشاشات، پیگیری شعارها و خطوط مورد نظر سعودی‌ها در اغتشاشات از قبیل قراردادن حشدالشعبی در مقابل مردم عراق و مقصر جلوه دادن ایران و القای دخالت‌های جمهوری اسلامی در صحنه سیاسی عراق، همه اینها از جمله اقدامات عناصر منافقین است. اما سوال این است که چرا عناصر منافقین یکی از بازوهای رژیم آل سعود برای فتنه انگیزی در عراق را تشکیل داده‌اند؟ برای پاسخ به این سوال باید به دو نکته در مورد منافقین و سابقه این گروهک تروریستی اشاره کرد.

سابقه حضور در عراق
عامل مهم ایفای نقش منافقین در اغتشاشات اخیر عراق و اینکه سعودی‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری برای استفاده از ظرفیت این فرقه تروریستی برای بحران‌سازی در عراق شده‌اند، سابقه حضور این گروهک در عراق است. ۳۰ سال حضور در عراق چه در دوره دیکتاتوری صدام و چه در یک دهه اشغال آمریکایی‌ها، همواره منافقین به عنوان یک نیروی مزدور برای صدام و آمریکا ایفای نقش کردند. اقدامات منافقین باعث ایجاد ارتباطات و شبکه سازی این گروهک در عراق شد که امروز ظرفیت‌هایی را برای فتنه انگیزی با هدایت منافقین باز کرده است.

این گروهک تروریستی در سال‌های حضور در خاک عراق، اقداماتی جدی‌ علیه ملت این کشور و در جهت منافع جریانات قدرت و سلطه‌گر را اجرا کرده است. عملیات کُردکشی و سرکوب انتفاضه شعبانیه برای حفظ قدرت و جایگاه صدام که منجر به کشتار صدها عراقی بی‌گناه و خواستار آزادی شد، یکی از برجسته‌ترین اقدامات این گروهک در عراق است.

اما در زمان حضور نظامیان آمریکایی نیز این فرقه تروریستی در خدمت فرماندهی نظامی آمریکا در عراق دست به اجرای عملیات‌های متعددی زد که معمولاً در جهت اختلاف افکنی مذهبی و فتنه انگیزی میان شیعه و سنی بود. بر اساس اخبار منتشر شده از پلیس عراق عناصر این فرقه تروریستی در هنگام انجام عملیات بمب‌گذاری برای ایجاد جنگ داخلی میان شیعه و سنی نیز دستگیر شده‌اند.

همه این اقدامات امروز فرصت‌ها و ارتباطاتی را برای این گروهک ایجاد کرده که با شناخت از صحنه سیاسی عراق، ارتباطات با افراد و جریانات مخالف نظام حاکم بر عراق و شناخت نقاط ضعف و قدرت دولت عراق در مواجهه با بحران، به سعودی‌ها برای آتش افروزی بیشتر کمک کند.

مزدوری برای رژیم سعودی
مزدوری منافقین برای آل سعود، مسئله پوشیده‌ای نیست و دلایل و سوابق زیادی در ارتباط با آن وجود دارد. هر چند سابقه خدمت‌رسانی منافقین برای رژیم سعودی بیش از چندسال اخیر است، اما از زمانی که حاکمیت جدید رژیم سعودی با هدایت بن سلمان برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت منطقه، ابعاد آشکاری پیدا کرد، منافقین به آل سعود نزدیک‌تر شده و مأموریت‌های متعددی از رژیم سعودی علیه ایران گرفتند.

پادویی و مزدوری فرقه رجوی برای رژیم سعودی به قدری آشکار است که این گروهک در آخرین اقدامش در واشنگتن نشستی خبری تشکیل داد و مدعی شد اسناد ادعایی عربستان مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو را در اختیار داشته و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

اکنون این گروهک در جدید‌ترین توطئه سعودی‌ها علیه اتحاد ایران و عراق و جریان مقاومت هم وارد شده و سعی دارد در راستای منافع آل سعود ایفای نقش کند و طبیعتاً از منافع این خوش خدمتی بهره‌مند شود.
در مجموع منافقین را می‌توان پرچم دار دست زدن به کثیف‌ترین خیانت‌ها و جنایت‌ها دانست که البته حاصل بی پشتوانه بودن این گروهک در میان ملت ایران است. درواقع منافقین وقتی به این مسئله واقفند که هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارند، به مثابه بازیگری که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد، در هر قماری علیه ایران وارد شده و دست به بازی می‌زنند. این گروهک تروریستی برای ادامه حیاتش از هر گروه‌، جریان، کشور و رژیمی که حاضر به کارگیری آنها باشد، با تمام وجود استقبال می‌کنند!

سعودی‌ها که همواره در راه‌اندازی و مدیریت فتنه با کمبود استعداد نیرویی روبه‌رو بودند اقدام به ‏بکارگیری ‏فرقه رجوی ‏گرفته اند که با پوشش اغتشاشات عراق، به بزرگ‌نمایی و عملیات روانی برای ‏تشدید آن می‌پردازند.‏

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38570

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!