2

اسقف اعظم کلیسای کانتربوری: ازدواج همجنسگرایان گناه است

  • کد خبر : 37631
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
اسقف اعظم کلیسای کانتربوری: ازدواج همجنسگرایان گناه است
اسقف اعظم کانتربوری و رهبر کلیسای جهانی آنگلیکان در کنفرانس لمبث، صحت اعلامیه سال ۱۹۹۸ را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری و رهبر کلیسای جهانی انگلیکن، با “تأیید اعتبار” اعلامیه سال 1998 مبنی بر اینکه رابطه جنسی همجنسگرا گناه است، سعی کرده اسقف های محافظه کار در سراسر جهان را آرام کند.

وی به بیش از 650 اسقف شرکت کننده در کنفرانس لمبث گفت که برای “اکثریت بزرگ” آنگلیکان های محافظه کار، زیر سوال بردن آموزه های کتاب مقدس “غیرقابل تصور” است.

جاستین ولبی گفت: در بسیاری از کشورها، [it] کلیسا را ​​قربانی تمسخر، تحقیر و حتی حمله می کند. برای بسیاری از کلیساها، تغییر آموزه های سنتی وجود آنها را به چالش می کشد.

وی در نامه‌ای به اسقف‌ها، اندکی قبل از آنچه به عنوان «بحث قوی» در مورد تمایلات جنسی توصیف می‌شود، گفت که قطعنامه 1998، معروف به Lambeth 1.10، «مشکلی نیست».

اما وی همچنین نشان داد که به دنبال اختیاری برای تنبیه یا حذف کلیساها – از جمله کلیساهایی در اسکاتلند، ولز و ایالات متحده – که ازدواج همجنسگرایان را انجام می‌دهند یا برکت می‌دهند، نخواهد بود.

جاستین ولبی در اشاره ای به تغییرات احتمالی آتی در کلیسای انگلستان، او در کنفرانس گفت که برای کلیساها در دموکراسی های لیبرال، به روز نکردن آموزه های سنتی می تواند موجودیت آنها را نیز به چالش بکشد. آنها نیز می توانند “قربانی تمسخر، تحقیر و حتی حمله” باشند.

مایکل کوری، رئیس کلیسای اسقفی ایالات متحده، که در مراسم عروسی دوک و دوشس ساسکس به شهرت جهانی رسید، پس از سخنرانی گفت که کلیساها در “زمینه های فرهنگی بسیار متفاوت” وجود دارند.

در ایالات متحده، “برای ما غیرقابل تصور بود که روابط محبت آمیز بین دگرباشان جنسی را برکت و تقدیس نکنیم”. وی افزود: اولین بار بود که ولبی علناً گفت که دلایل آن را درک می کند.

با این حال، برخی از مبارزان برای برابری LGBTQ+ در کلیسا از تلاش ولبی برای تأیید مجدد موضع سنتی کلیسا عصبانی بودند. جین اوزان گفت: «باز هم اولویت به نجات یک مؤسسه ساخته دست بشر بر حفاظت از جان افراد دگرباش جنسی+ داده شده است.

“اجازه دهید واضح بگوییم که لمبث 1.10 “تبدیل درمانی” را تشویق می کند و عشق خدادادی بین دو فرد را نفی می کند. این چوبی است که بسیاری از ما با آن کتک خورده ایم و در سرتاسر جهان زیر آن زجر خواهیم کشید.»

90 اسقف، از جمله هشت اسقف اعظم، بیانیه ای را امضا کردند که می گوید “بسیاری از LGBT+ در طول تاریخ توسط کلیسا زخمی شده اند و به ویژه از حوادث چند هفته گذشته آسیب دیده اند”.

آنها افزودند که “منتظر روزی هستند که همه ما احساس کنیم واقعا مورد استقبال، ارزش گذاری و تایید قرار گرفته ایم”.

در همین حال، رهبران محافظه‌کار کلیسا از جنوب جهانی در کنفرانس کانتربری از اسقف‌ها خواستند که بیانیه 1998 را به صراحت بیان کنند.

لمبث 1.10 “عمل همجنسگرایی را به عنوان ناسازگار با کتاب مقدس” رد می کند و “از وفاداری در ازدواج بین زن و مرد در پیوند مادام العمر حمایت می کند”. می گوید اتحادیه های همجنس نباید مشروع یا برکت شوند.

انجمن جهانی کلیساهای انگلیکن جنوبی که ادعا می کند 75 درصد از آنگلیکان ها در سراسر جهان را نمایندگی می کند، گفت 1.10 “به صراحت آموزه روشن و تاریخی کتاب مقدس را در مورد مسائل اخلاقی جنسی اعمال می کند”.

جاستین بادی آراما، اسقف اعظم سودان جنوبی، گفت: «ما در زمان سردرگمی معنوی و شار اخلاقی بزرگ زندگی می کنیم. کلیسای عیسی مسیح نمی تواند لنگرگاه خود را در کتاب مقدس از دست بدهد و با جهان حرکت کند.

“بر اساس نیاز به ایجاد دکترین روشن در مورد ازدواج و تمایلات جنسی در این لحظه تعیین کننده برای اشتراک انگلیکن، این کنفرانس باید آموزه کتاب مقدس قطعنامه 1.10 کنفرانس Lambeth 1998 را مجدداً تأیید کند.”

بادی گفت که مطمئن است اکثر اسقف های حاضر در کنفرانس از دعوت او حمایت خواهند کرد.

او گفت که همه اسقف های انگلیکن باید “بشارت عیسی مسیح را موعظه کنند… اگر به کتاب مقدس احترام نمی گذاریم، می گوییم خدا اشتباه می کند.” او افزود که اسقف هایی که در روابط همجنسگرایان بودند یا از ازدواج همجنسگرایان حمایت می کردند “از راه خدا فاصله گرفتند”.

موضوع جنسیت – یا در اصطلاح کنفرانس کرامت انسانی – بیشترین مناقشه در این نشست 12 روزه است که دو بار از سال 2018 به تعویق افتاده است. اختلافات بر سر روابط همجنس‌گرایان زخمی در کلیسای انگلیس و جهان بوده است. کلیسا برای چندین دهه کلیساهای انگلیکن در اسکاتلند، ولز، ایالات متحده، کانادا، نیوزلند، برزیل و مکزیک ازدواج همجنسگرایان را انجام می دهند یا برکت می دهند. مصمم ترین مخالفت ها از سوی کلیساهای جنوب صحرای آفریقا صورت می گیرد که اسقف اعظم نیجریه، رواندا و اوگاندا این کنفرانس را تحریم کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.