4

یک سال زندگی اقلیت های مذهبی و قومی تحت حاکمیت طالبان

  • کد خبر : 38132
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
یک سال زندگی اقلیت های مذهبی و قومی تحت حاکمیت طالبان
پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان، اقلیت‌های قومی و مذهبی انتظار داشتند دیگر هدف حملات سازمان یافته قرار نگیرند؛اما وضع برای اقلیت ها تغییر نکرده و هنوز هم حملات ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حکومت پیشین افغانستان در گذشته طالبان را عامل اکثر حملات انفجاری و انتحاری بر اقلیت های دینی، قومی و مذهبی می خواند. از زمانی که طالبان به قدرت رسیده اند، داعش مسئولیت این حملات را به دوش می گیرد.

طالبان پس از تصرف کابل در سال گذشته اعلام کردند که امنیت سراسر افغانستان تامین شده و هیچ گروه تروریستی فعال در این کشور وجود ندارد. اما اکنون بعد از یک سال چنین به نظر می رسد که گروه‌های تروریستی از جمله گروه شاخه خراسان داعش و القاعده در افغانستان بیشتر از گذشته فعال شده اند و اهداف خود را دنبال می کنند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری، اقلیت های دینی، مذهبی و قومی افغانستان هنوز هم به صورت سازمان یافته هدف قرار می گیرند. ملل متحد هفته گذشته گفته بود که در بمبگذاری و حملات پی در پی در فقط سه روز، دست کم ۱۲۰ تن در غرب کابل کشته و زخمی شدند. ساکان این منطقه از کابل، بیشتر هزاره های شیعه مذهب هستند.

طالبان در توافقنامه ای که با امریکا در دوحه امضا کرد، قول داده که امنیت تمام شهروندان را تامین و حقوق اقلیت ها را تضمین نماید. اما جامعه تشیع و هزاره‌های افغانستان در یک سال حاکمیت طالبان چندین بار هدف حملات انفجاری و انتحاری گروه داعش قرار گرفته اند.

در تازه ترین مورد چند روز قبل عزاداران محرم در غرب کابل هدف چندین انفجار قرار گرفتند که چندین نفر به شمول اطفال و زنان کشته و زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!