0

یاسین ضیا: طالبان تجارتی را به‌نام مبارزه با داعش راه‌اندازی کرده‌اند

  • کد خبر : 62104
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
یاسین ضیا: طالبان تجارتی را به‌نام مبارزه با داعش راه‌اندازی کرده‌اند
رهبر جبهه آزادی افغانستان، شماری از رهبران طالبان را به حمایت از گروه داعش متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، محمدیاسین ضیا، رهبر جبهه آزادی افغانستان در یک نشست مجازی که به هدف یابود از یک ‌ساله‌گی کشته شدن هفت تن از اعضای جبهه آزادی افغانستان برگزار شده بود، گفت که طالبان با همکاری «گروه‌های تروریستی»، از جمله شاخه خراسان داعش، انصار‌الله تاجیکستان، حرکت اسلامی اوزبیکستان و ترکستان شرقی «بازی بزرگی» به راه‌ انداخته‌‌اند.

او تاکید کرد که طالبان با سرباز‌گیری از میان نیروهای جوان در تلاش تقویت داعش هستند تا آنان را برای اهداف داخلی و خارجی‌شان استفاده کنند.

او افزود: «جهان باید با طالبان همانند گروه تروریستی برخورد کنند، نه شریک و همکار در امر مبارزه‌ با تروریسم. طالبان تجارتی را به‌نام مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و دالر چاپ دارند.»

رهبر جبهه آزادی افغانستان ضمن تاکید بر اتحاد میان جبهه‌های ضد طالبان، از رهبران سیاسی احزاب و سازمان‌های مخالف این گروه نیز خواست که برای رسیدن به هدف مشترک، به جبهه‌های مقاومت و آزادی ملحق شوند.

در این نشست، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز گفته است طالبان تمام دروازه‌های صلح و گفت‌وگو از یک مجرای «مشروع و سیاسی» را بسته کرده‌اند.

حملات مرگ‌بار شاخه‌ خراسان داعش بر یک کنسرت در حومه مسکو و در برابر دفتر کابل‌بانک در قندهار، نگرانی‌های جدی را در جهان به میان آورده است.

بسیاری از قانون‌گذاران در امریکا و مقام‌های برخی از کشورهای همسایه از تقویت گروه‌های تروریستی تحت حاکمیت طالبان در افغانستان شدیداً ابراز نگرانی کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!