4

کمین سنگین داعش به ارتش نیجر ۴۸ کشته و زخمی برجا گذاشت

  • کد خبر : 45853
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
کمین سنگین داعش به ارتش نیجر ۴۸ کشته و زخمی برجا گذاشت
رسانه النبأ وابسته به گروه تروریستی داعش، جزئیات عملیات‌های اخیر عوامل خود در منطقه ساحل آفریقا را در شماره جدید هفته‌نامه‌اش منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  عناصر داعش در یکی از این عملیات‌ها، در روز جمعه ۲۱ بهمن ماه، در نزدیکی روستای انتاگارمی در منطقه تیلابری واقع در غرب نیجر، کمینی را علیه نیروهای ارتش نیجر اجرا کردند. این حمله پیش از شکل گیری یورش ارتش نیجر به مناطق مرزی نزدیک به مالی انجام گرفت و طی آن ۲۷ تن از نیروهای ارتش نیجر کشته و هشت تن دیگر نیز در ابتدا اسیر و بعد تیرباران شده و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شدند. عناصر داعش همچنین هفت خودروی متعلق به نیروهای ارتش نیجر را در این عملیات به آتش کشیده و هشت خودرو و مقادیر زیادی مهمات را به غنیمت بردند.

ارتش نیجر نیز طی بیانیه‌ای رسمی وقوع این عملیات را پذیرفت و تأکید کرد که در این عملیات ۱۰ تن از نیروهای ارتش نیجر کشته و ۱۶ تن دیگر ناپدید و ۱۳ تن نیز زخمی شده و سه خودروی ارتش نیز منهدم شده‌است. در این بین داعش تنها به کشته شدن یک عنصر خود در این درگیری‌ها اعتراف کرد.

این عملیات بزرگترین عملیات داعش در منطقه ساحل آفریقا در چند ماه گذشته می‌باشد. داعش اخیرا درگیری‌هایی نیز با نیروهای امنیتی بورکینافاسو و همچنین با عناصر گروه جماعت نصرت الاسلام و المسلمین در بورکینافاسو داشت که طبق گزارش منابع خبری داعش منجر به کشته شدن ۲۴ تن از اعضای گروه جماعت نصرت الاسلام و المسلمین شد.

لازم به ذکر است که هفته‌نامه “النبأ” در شماره اخیر خود، تصاویر و اینفوگرافیکی نیز از کمین خود علیه ارتش نیجر در ۲۱ بهمن ماه منتشر کرد.

کمین سنگین داعش به ارتش نیجر ۴۸ کشته و زخمی برجا گذاشت

کمین سنگین داعش به ارتش نیجر ۴۸ کشته و زخمی برجا گذاشت

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.