2
امام جمعه بجنورد تاکید کرد:

«وهابیت»؛ آتش خانمان سوز انگلیس در دامن مسلمانان

  • کد خبر : 48565
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
«وهابیت»؛ آتش خانمان سوز انگلیس در دامن مسلمانان
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، «وهابیت» و «صهیونیست» را بخش عمده‌ای از دلیل دوگانگی و تفرقه در جهان اسلام دانست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام رضا نوری در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه ۸ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: انگلیس، دو آتش خانمان سوز در دامن مسلمانان انداخت که یکی از آن ها این بود که صهیونیست‌ها را در فلسطین جای داد، کشور آن ها را ایجاد و حمایت کرد.

وی ادامه داد: انگلیس برای این کار، یک کشور اسلامی را حذف کرد و یهودیان و صهیونیست ها را به جای آنان نشاند؛ صهیونیست هایی که طی این ۷۵ سال تا به امروز هزاران و میلیون‌ها جنایت در سرزمین‌های اشغالی انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: جنایت بزرگ دیگری که انگلیس مرتکب شد این بود که وهابیت را که ساخته و پرداخته دست خودش بود، آورد و در مکه، مدینه و عربستان که آثار اسلامی بیشتر در آنجاها قرار داشت، ایجاد و حمایت کرد؛ و حمایتش به جایی رسید که سلاح و امکانات دست آن ها داد تا بتوانند همه آثار دینی را از بین ببرند و حج و زیارت خانه خدا را به انحراف بکشانند.

امام جمعه بجنورد گفت: بخش عمده‌ای از دوگانگی و تفرقه جهان اسلام به دلیل همین تفرقه انگیزی های انگلیس است که این دو فتنه «وهابیت» و «صهیونیست» را در درون کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از دیرباز با نظام استکباری، پدرکشتگی ها را داریم. چراکه بسیاری از پدران ما و شیعیان و مسلمانان توسط همین دو مجموعه در جهان اسلام جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام نوری در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و افزود: روز شهادت شهید مطهری به دلیل الگو گیری از این عالم برجسته، روز معلم نامیده شده است. بهترین الگو برای معلمان ما می تواند شهید مطهری باشد و معلمان ما باید به ویژگی‌های این عالم برجسته توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نیت شهید مطهری، رضایت خداوند متعال، روشن کردن مردم جامعه، تعالی انسان ها و همچنین کاشتن عشق و محبت در دل دانش آموزان، جوانان و مردم نسبت به خداوند متعال بود که ضرورت دارد معلمان ما از این شهید والامقام الگو بگیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.