1

طالبان ضمن هشدار به کشورهای منطقه برای شرکت در نشست استانبول شرط گذاشت

  • کد خبر : 18298
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۱۸
طالبان ضمن هشدار به کشورهای منطقه برای شرکت در نشست استانبول شرط گذاشت
گروه طالبان اعلام کرد که در صورت رعایت برخی شروط و به درخواست پاکستان و قطر در نشست صلح استانبول شرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مقامات ارشد طالبان گفته اند که این گروه تنها در صورتی در نشست استانبول شرکت می کند که این اجلاس بیشتر از سه روز طول نکشد و دستور کار آن هم شامل تصمیم گیری درباره موضوعات مهم نباشد. اعضای ارشد طالبان افزوده اند که رهبران این گروه تمایلی به شرکت در نشست استانبول نداشتند اما به درخواست پاکستان و قطر تصمیم گرفته اند که با تعیین شروطی در این نشست شرکت کنند.

یکی از مقامات طالبان تاکید کرده است که این گروه مایل نیست نشست استانبول به «یک سکوی تصمیم گیری» تبدیل شود و با تعیین دستور کار «مشخص» برای آن نیز مخالف است. این مقام طالبان همچنین افزود که این گروه در حال حاضر در نظر ندارد آتش بس اعلام کند.

نشست صلح استانبول پیش از این قرار بود روز ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برگزار شود اما مقامات ترکیه اعلام کردند که برگزاری آن به پس از عید فطر موکول شده است. تاکنون زمان جدیدی برای برگزاری این نشست اعلام نشده است.

هشدار طالبان به کشورهای منطقه: به آمریکا اجازه ایجاد پایگاه ندهید

از سوی دیگر گروه طالبان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای آمریکا را متهم کرد که در نظر دارد پس از خروج نظامیانش از افغانستان در کشورهای همسایه این کشور باقی بماند تا در افغانستان عملیات انجام دهد.

طالبان در این بیانیه از کشورهای منطقه خواسته است که به آمریکا اجازه ایجاد پایگاه ندهند. رهبران این گروه همچنین هشدار داده اند که در برابر حضور نظامی آمریکا در کشورهای منطقه برای انجام عملیات در خاک افغانستان سکوت نخواهند کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=18298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!