1

سلمان رشدی و توطئه آیات شیطانی

  • کد خبر : 45684
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۳۲
سلمان رشدی و توطئه آیات شیطانی
 «سلمان رشدی»، کتاب «آیات شیطانی» را به سفارش گیلون آیتکن (Gillon Aitken)، رئیس یهودی انتشارات وایکینگ و در برابر دریافت دستمزد بی‌سابقهٔ ۸۵۰ هزار پوند نوشت!

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیات شیطانی (The Satanic Verses)، عنوان رمانی است که سلمان رشدی نویسندهٔ هندی‌تبار تبعهٔ انگلستان نوشته و در تاریخ ۱۳۶۷/۷/۴ برابر با ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۸ «انتشارات وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی پنگوئن) آن را در ۵۴۷ صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول) منتشر کرد.

«سلمان رشدی»، کتاب «آیات شیطانی» را به سفارش گیلون آیتکن (Gillon Aitken)، رئیس یهودی انتشارات وایکینگ و در برابر دریافت دستمزد بی‌سابقهٔ ۸۵۰ هزار پوند نوشت!

این کتاب شیطانی، برخلاف ژستی که برخی مدعیان آزادی بیان می‌گیرند نه‌تنها یک کتاب نظری نیست، بلکه یک رُمان بلند در ۹ فصل است که در سراسر آن به ساحت قدسی حضرت رسول اکرم (ص)، همسران و صحابی شناخته شده‌اش توهین و جسارت شده است. رشدی در این رمان با تحقیر و توهین به این شخصیت‌ها، آن‌ها را افرادی العیاذبالله فاسد و اهل انحرافات اخلاقی معرفی کرد.

نویسنده، هم‌چنین به پیامبران اولوالعزم هم‌چون حضرت ابراهیم، عیسی و موسی (ع) نیز اهانت کرده و جبرئیل را هنرپیشه و هنرمندی می‌داند که متخصص پیکرتراشی خدایان هندو است!

با این توضیحات، روشن است که کتاب آیات شیطانی هدفی جز توهین و هتک‌حرمت اعتقادات مسلمانان نداشته است و اساساً به همین دلیل بود که در ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ امام خمینی (ره) فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند.

کتاب به سفارش و حمایت دولت استعماری انگلستان و یهود بین‌الملل منتشر شده بود. به همین خاطر پس از صدور حکم امام خمینی (ره)، نویسندهٔ مزدور کتاب تحت حمایت امنیتی دولت انگلستان و اسکاتلندیارد (پلیس انگلیس) و بعد‌ها تحت حمایت FBI در آمریکا زندگی کرد و تاکنون نیز طبق اعلام خود غربی‌ها مبلغی بین یک تا ده میلیون پوند به‌صورت سالانه برای محافظت از وی هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!