1

دستگیری ۳۲ مظنون که قصد داشتند در ترکیه حمله تروریستی انجام دهند

  • کد خبر : 58564
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
دستگیری ۳۲ مظنون که قصد داشتند در ترکیه حمله تروریستی انجام دهند
سازمان‌های امنیتی ترکیه ۳۲ مظنون از جمله سه تن از عناصر داعش در این کشور را که قصد انجام حملات تروریستی داشتند، بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مقامات ترکیه ۳۲ مظنون از جمله ۳ نفر از مقامات سازمان تروریستی داعش را که برای حمله به کلیسا‌ها و سفارت عراق در آنکارا آماده می‌شدند، دستگیر کردند.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری آناتولی از منابع امنیتی دریافت کرد، این در عملیات مشترک بین سرویس اطلاعات و امنیت ترکیه در روز جمعه انجام شد.

این عملیات پس از آن صورت گرفت که نیروهای ترکیه اطلاعاتی به دست آوردند که مجبل الشویهی ملقب به «ابویقین العراقی» مسئول به اصطلاح «امور اطلاعاتی» داعش و محمد خلف ابراهیم با نام مستعار «ابولیث» قصد دارد به کلیسا‌های مسیحیان و کنیسه‌های یهودی در ترکیه حمله کند.

اطلاعات ترکیه همچنین به مدارکی دست یافت که حاکی از تدارکات توسط به اصطلاح ایهاب الانی، ملقب به «عبدالله الجمیلی» برای حمله به سفارت عراق در آنکارا، پایتخت است.

در نتیجه، اطلاعات ترکیه سحرگاه روز جمعه عملیاتی همزمان با نیرو‌های امنیتی در ۹ ایالت ترکیه آغاز کرد. این عملیات منجر به دستگیری این سه تروریست به همراه ۲۹ نفر دیگر مرتبط با آن‌ها شد.

در این عملیات، مقامات اسناد متعلق به سازمان تروریستی را کشف و ضبط کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!