3

داعش: هر کس انتخابات نیجریه شرکت کند، مشرک است!

  • کد خبر : 45931
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
داعش: هر کس انتخابات نیجریه شرکت کند، مشرک است!
ولایت غرب آفریقای داعش با انتشار ویدیویی تحت عنوان “ان الشرک لظلم عظیم” مردم نیجریه را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور برحذر داشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  ولایت غرب آفریقای داعش در این ویدیو که به زبان هوسا و با زیرنویس عربی منتشر شده است، عمر بن عبدالعزیز، احمد بن حنبل، صلاح‌الدین ایوبی، احمد بن تیمیه، محمد بن عبدالوهاب، را رهبران تاریخی خود تلقی می‌کند. آنها شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه را گونه‌ای از شرک دانسته و مردم این کشور را از شرکت در انتخابات برحذر می‌دارند. داعش همچنین برخی روحانیون نزدیک به دولت مانند ابوبکر گومی، و عبدالله بلالو را که مردم را به شرکت در انتخابات فرامی‌خوانند، مرتد و از علماء سوء تلقی می‌کند.

ابویحیی المهاجر یکی از عناصر داعش در این ویدئو دموکراسی را یک دین جدید وارداتی از غرب (کشورهای کافر صلیبی) خوانده و آن را نوعی شرک به الله قلمداد می‌کند و می‌گوید: «هرکس در انتخابات شرکت کند هرچند نامش مسلمان باشد، ولی در اصل مشرک است.»

این ویدیو ۱۵ دقیقه‌ای صحنه‌هایی از اعدام برخی قربانیان داعش و همچنین صحنه‌هایی از یورش عناصر تروریست داعش به پایگاه‌های ارتش نیجریه در واجیروکو و ازیر واقع در ایالت برنو در شمال شرق نیجریه و بخش‌هایی از سخنان رهبران پیشین داعش، ابوعمر بغدادی، ابومحمد عدنانی و ابومصعب زرقاوی که دموکراسی و انتخابات را شرک و کفر می‌دانند و بخش‌هایی از سخنان سخنگوی مقتول خود ابوحمزه القرشی را دربرمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که نیجریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد و مردم نیجریه در ششم اسفند برای انتخاب رئیس جمهور و در ۲۰ اسفند برای انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!