4

تشدید حملات داعش علیه مسیحیان موزامبیک

  • کد خبر : 45625
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
تشدید حملات داعش علیه مسیحیان موزامبیک
گروه تروریستی داعش حملات خود علیه مسیحیان موزامبیک در استان کابودلگادو واقع در شمال شرق این کشور را به شدت افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تروریست‌های داعش طی هفته‌های گذشته تلاش کردند تا حملات خود را از دل روستاهای مسیحی به سمت راه‌های ارتباطی و مواصلاتی به ویژه مسیرهای تجاری‌ که شمال و جنوب کابودلگادو را به یکدیگر متصل می‌کنند، منتقل کنند. جزئیات حملات دو هفته اخیر عناصر گروه تروریستی داعش در استان کابودلگادو به شرح زیر است:

۱- عناصر داعش در روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه، به نیروهای محلی تحت حمایت ارتش موزامبیک در روستای نکالا در جنوب منطقه مویدا واقع در استان کابودلگادو یورش بردند که در نتیجه این حمله، چند نفر زخمی شدند. عناصر داعش پس از به اسارت گرفتن یکی از این افراد، سر او را بریده و ۴۰ خانه را به آتش کشیدند.

۲- عناصر داعش در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه، به گروه‌های مسلح تازه تأسیس تحت حمایت ارتش موزامبیک در نزدیکی روستای ایبا در منطقه میلوکو واقع در استان کابودلگادو حمله کرده و ۱۳ نفر را به قتل رسانده و یک نفر را به اسارت گرفتند.

۳- تروریست‌های داعش در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه، طی یک کمین در جاده مواصلاتی بین دو منطقه سیلوا ماکوا و ماکومیا در استان کابودلگادو، سه خودروی متعلق به مسیحیان را مورد هدف قرار داده و سرنشینان هر سه خودرو را به قتل رساندند.

۴- تروریست‌های داعش در روز جمعه ۱۴ بهمن ماه، به مسیحیان روستای نامورو در منطقه مونتیبویز واقع در استان کابودلگادو حمله کرده و تعدادی از خانه‌ها و مغازه‌های آنها را به آتش کشیدند. بر اثر این یورش تعداد زیادی از مردم روستا از خانه‌های خود فرار کرده و به مرکز شهر موتیبویز پناه بردند.

۵- عناصر داعش در روز شنبه ۱۵ بهمن ماه، به روستای مسیحی نشین چابا در منطقه مویدا واقع در استان کابودلگادو حمله کرده و پنج تن از مسیحیان را کشته و یا اسیر کردند.

۶- تروریست‌های داعش در روز شنبه ۱۵ بهمن ماه به روستای مویلو در منطقه مویدا حمله کرده و ۲۰ خانه را به آتش کشیدند.

۷- تروریست‌های داعش همچنین در روز شنبه ۱۵ بهمن ماه، با اجرای کمین علیه خودروهای مسیحیان در جاده اصلی بین ماکومیا و بیمبا در نزدیکی روستای میتامبو واقع در استان کابودلگادو، یک مسیحی را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند. تروریست‌های داعش همچنین دو خودرو را به آتش کشیدند.

۸- عناصر داعش همچنین در روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، به روستای مسیحی نشین ناماکیول در منطقه مویدومبی واقع در استان کابودلگادو حمله کردند. در پی این حمله، نیروهای محلی مورد حمایت ارتش موزامبیک از این منطقه فرار کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!