2

تراسموز، روستایی که با تکفیر معروف شد

  • کد خبر : 21028
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
تراسموز، روستایی که با تکفیر معروف شد
تصویر مربوط به جشنواره جادوگران در روستای تکفیر شده تراسموز است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روستای تراسموز واقع در تپه‌های شمالی اسپانیا سالانه هزاران توریست را به سمت خود جلب میکند. جاذبه این روستا نه قلعه تاریخی نیمه ویرانش است نه طبیعت باشکوهش، بلکه پیشینه مذهبی این روستای کم جمعیت چهل و هفت نفره عامل شهرت آن در جهان است.

تراسموز دهکده تکفیر شده جادوگران است که ساکنانش میگویند حالا دیگر از این طرد و تکفیر دلخور نیستند زیرا زمان نشان داده است که به نفع آنها شده است.

هر تابستان بیش از شش هزار نفر برای شرکت در فستیوال جادوگری در جولاب به این دهکده می‌آیند. آنها در مراسم جادوگری شرکت می‌کنند و از موزه کوچک ساحران دهکده نیز بازدید میکنند.

پیشینه تکفیر تراسموز به جنگ و جدال‌های هفتصد سال پیش از این باز می‌گردد. هفتصد سال پیش روستای ثروتمند محل سکونت مسیحیان و یهودیان و اعراب مسلمان بود که یک دشمن قدرتمند داشتند: صومعه وروئلا.

این صومعه با روستاییان تراسموز بر سر قطع درختان منطقه اختلاف داشتند و همین اختلاف باعث شد که روحانیون صومعه این روستا را تکفیر کنند و از قلمرو کلیسای کاتولیک بیرون برانند.

منازعه دوم بین روستا و صومعه دویست و پنجاه سال بعد اتفاق افتاد که بر سر آبراهه بین آنها اختلاف افتاد. از آنجا که ریش سفیدان منطقه حق را به روستاییان دادند روسای صومعه دست به تلافی زدند و با حکم پاپ جولیوس دوم تراسموز را روستای سحر و جادو خواندند و ورود و خروج به آن را ممنوع کردند.

سالها بعد از تکفیر این روستا، نگهبانان قلعه تاریخی روستا مخفیانه در آنجا شروع به ساخت سکه تقلبی کردند، سر و صداهایی که در ساعات غیرمعمول از قلعه به گوش میرسید باعث شد اهالی صومعه مردم منطقه را قانع کنند که اهالی روستا در حال جادوگری و ساخت طلسم و تعویذند.

این روستا کم کم به واسطه تغییرات جمعیتی و مذهبی و همچنین مدرنیزاسیون و شهرنشینی در اسپانیا رشهرت خود را از دست داد تا اینکه در سالهای اخیر اهالی روستا به فکر احیای شهرت تاریخی خود افتادند. آنها ابتدا میخواستند با بازسازی قلعه قدیمی و تبلیغ صنایع دستی به تراسموز رونق دوباره ببخشند اما به این نتیجه رسیدند که از بدنامی تاریخی روستا، آسان‌تر و سریعتر به هدف خود میرسند بنابراین روستای جادوگران تکفیر شده بار دیگر با جشنواره‌های مربوط به آداب و مراسم جادوگران بر سر زبانها افتاد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!