2
عالم اهل سنت عراقی:

تا آمریکا و صهیونیسم حامی وهابیت است، در جهان اسلام صلح برقرار نیست

  • کد خبر : 31817
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۲۶
تا آمریکا و صهیونیسم حامی وهابیت است، در جهان اسلام صلح برقرار نیست
وبینار بین‌المللی «تحریرالقدس» از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شیخ بهاء الدین نقشبندی از علمای اقلیم کردستان عراق در این وبینار گفت: قدس مکانی است که از دیرباز مورد توجه عموم مسلمانان جهان به جز وهابیت بوده است. قدس محل ظهور ادیان ابراهیمی و محل قبور پیامبران الهی و ابرار و همچنین محل عروج رسول اکرم(ص) و قبله‌گاه اول مسلمین است و خداوند پنج مرتبه در قرآن کریم قدس را برکت داده است.

این عالم اهل سنت عراقی تأکید کرد: قدس از آن همه مسلمانان است بنابراین بر هر مسلمانی واجب است که در آزادسازی آن بکوشد. قدس شریف اکنون در چنگال رژیم غاصب اسرائیل است، لذا همه مسلمین باید متحد و همدل باشند تا قدس هرچه زودتر آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه وهابیان همه مسلمانان را تکفیر می کنند، گفت: آنها همه مسلمانان را به قتل می رسانند و تلاش می کنند که مسئله قدس را به جهان عرب مربوط سازند. اما آنها بی‌خبرند که مقام معظم رهبری – مد ظله العالی – پرچم آزادی قدس شریف را در دست گرفته‌اند و ان‌شاءالله در اسرع وقت، قدس از دست صهیونیسم و افکار پلید وهابیت آزاد خواهد شد.

نقشبندی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل با دخالت در امور کشورهای اسلامی و ایجاد جنگ، تمام جهان اسلام را نابسامان کرده اند و  این کار را از طریق وهابیان انجام می دهند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که حمایت آمریکا و صهیونیسم و عده ای از کشورها از وهابیت قطع نشده است در جهان اسلام صلح و صفا و خدمت به اسلام نخواهد بود.

این عالم اهل سنت عراقی به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قدس شریف اشاره کرد و گفت: نقش فعال و دلسوزانه جمهوری اسلامی ایران جای دلخوشی و اطمینان است و ان‌شاءالله قدس شریف در ۲۷ رجب سال آینده آزاد خواهد شد و ان‌شاءالله به زودی نابودی صهیونیسم و خدام آنها یعنی وهابیان را به چشم خود خواهیم دید. زیرا قدس شریف جایگاهی خاص در قلب و روح مسلمانان به غیر از وهابیت دارد.

وی در پایان تأکید کرد: مسئله قدس و مبارزه برای آزادسازی آن از شر رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است، که این مسئله به کوری چشم وهابیت =، جای تشکر و قدردانی و دعای خیر دارد.

قدس معیار واقعی وحدت اعراب است

خلیل حمدان -عضو هیأت رئیسه جنبش أمل لبنان- در این وبینار ضمن قدردانی از مجمع تقریب اظهار کرد: روز ۲۷ رجب روز بسیار ارزشمندی است که در این روز بیت‌المقدس به دست مسلمانان فتح شد.

وی تأکید کرد: قدس معیار واقعی نسبت داشتن به اسلام و ادیان آسمانی و آزادی جهانی و محور اجتماع و وحدت اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است.

حمدان تصریح کرد: امام موسی صدر پیوسته در مورد اهمیت قدس سخن می گفت و این مسأله پیوسته در افکار ایشان جاری بود. او می گوید قدس قبله ما و در رأس ارزشهای ما  و تجسم وحدت و معراج رسالت ما و مسأله اصلی ماست.

عضو هیأت رئیسه جنبش  أمل لبنان خاطرنشان کرد: شایسته است قضیه قدس و فلسطین معیاری برای مسائل عادلانه جهان باشد. آن کسی که در پی توطئه برای قدس  و در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، در واقع  دست دوستی به سوی این رژیم دراز کرده  و به مردم فلسطین، قدس و قضایای عربی و اسلامی و عدالت خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه قدس امروز به واسطه فشاری که از جانب صهیونیستها و غیر صهیونیستها متحمل می شود،  نیاز به یاری واقعی مسلمانان و آزادگان حقیقی جهان دارد، گفت:برخی کشورهای اروپایی که ادعای آزادی فلسطین و دموکراسی را دارند، از آن طرف رژیم آپارتاید صهیونیستی را تأیید می کنند،  اما مواضع جمهوری اسلامی ایران و به خصوص امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که به طور واقعی فلسطین را یاری کردند و  این کشور الگوی حقیقی یاری مقدسات در جهان است.

قدس نقطه محوری اتحاد مسلمانان است

راغده المصری -استاد دانشگاه و محقق لبنانی- نیز در این وبینار بین‌المللی اظهار کرد: ۲۷ رجب مسلمانان توانستند بیت المقدس را  از اشغال بیش از ۹۰ ساله صلیبی ها آزاد کنند. این پیروزی بزرگ دلایل و معانی زیادی دارد که تا به امروز منعکس شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: بیت المقدس شهر مبارکی است که معراج رسول خدا(ص) از آنجا اتفاق افتاد و قلب مسلمانان به آن تعلق دارد و برای آزادی این شهر ارتش اسلامی بسیاری از گروهها و احزاب با مذاهب و گرایشهای مختلف از کشورهای گوناگون از جمله یمن، حجاز، مصر، شام، عراق و … مشارکت داشتند. که همه اینها را حب جهاد و ارزشمندی قدس و حب آزادی کشورهای اسلامی و رفتن به سوی عدالت خواهی به دور هم جمع کرده بود.

محقق لبنانی خاطرنشان کرد: مسلمانان در هیچ برهه ای از زمان خسته نشدند و بارها برای آزادسازی قدس تلاش کردند. در آن زمان که علی رغم وجود دولتها و گرایشهای گوناگون و وجود حکما و امرای مختلفی که  اقدام به فروش قدس کردند،   اما برخی پیرامون قدس متحد شدند و به همین دلیل قدس نقطه محوری متحدکننده برای مسلمانان است و آنها را پیرامون قضایای عادلانه متحد می کند. اما در این میان ادعاهای دروغین برخی بر ما آشکار می شود که عادی سازی روابط می کنند و از حقوق ملت فلسطین چشم پوشی می کنند.

وی تأکید کرد: برای ما ثابت شده است که مسلمانان هر چه هم از زمان می گذرد، همچنان متعهد به مسأله فلسطین هستند و به این مسأله به عنوان یک مسأله محوری برای اتحاد می نگرند.

راغده المصری اظهار کرد: ما مطمئنیم که به زودی قدس را آزاد خواهیم کرد و از آن چشم پوشی نخواهیم کرد. ما به هیچ نوع عادی سازی روابط و هیچ قرارداد دیگری که با اسرائیل بسته می شود اهمیت نخواهیم داد. ما قدس را آزاد و آن را عربی- اسلامی می خواهیم.

محقق لبنانی در پایان گفت: هزاران درود بر قهرمانان مجاهد که خود را برای قدس فدا می کنند و درود بر تمام کسانی که به مسأله فلسطین یاری می رسانند و عادی سازی روابط را مردود می دانند. ما مطمئنیم که به زودی در قدس نماز خواهیم خواند و پیروزی بسیار نزدیک است.

نخستین سرکشی یهودیان به قدس در زمان پیامبر(ص) بود

در بخش دیگری از این وبینار شیخ شعیب بولی -رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی- ضمن تشکر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری این وبینار اظهار کرد: وقتی به مسئله فلسطین از منظر ملی‌گرایی اسرائیلی و فلسطینی نگاه می‌کنیم، سرشار از تعصب و تبعیض است و از سوی دیگر از منظر کسانی که تاریخ را به نگارش در آورده‌اند، این مسئله ریشه‌های ایدئولوژیک دارد. به طور مثال یهودیان ادعا می‌کنند که اجداد آنان به بنی اسرائیل می‌رسد در حالی که فلسطینیان معتقدند اجداد آنها به گروها و قبایل مختلفی که در این منطقه ساکن بوده‌اند برمی گردد.

وی به تاریخ جنگ‌ها و حکومت‌های مختلف در منطقه فلسطین و بیت المقدس اشاره کرد و گفت: طی تاریخ این منطقه، بیت المقدس بیش از ۵۰ بار مورد حمله قرار گرفت و ۴۵ بار فتح شد.

رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی با اشاره به جنگهای رخ داده در فلسطین اظهار کرد: اولین بار در سال ۶۳۸ میلادی مسلمانان در زمان خلیفه دوم فلسطین را فتح کردند، سپس ۶۰ سال بعد گنبد مقدس آن توسط مسلمانان ساخته شد و در زمان حکومت از آن مسلمانان بود که یهودیان هم مجاز بودند در این منطقه به زندگی و عبادت بپردازند.

شیخ بولی با اشاره به جنگ‌های صلیبی مسیحیان و سپس جنگ‌های عثمانی‌ها گفت: آیا ما به عنوان کشورهای اسلامی باید سکوت کنیم و صرفا نظاره‌گر خشونت و اتفاقات حال حاضر توسط صهیونیست‌ها باشیم؟

رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم بارها نسبت به هویت قوم واقعی بنی اسرائیل هشدار داده بود، اظهار کرد: اما ما شاهد بوده ایم که آنان همواره از اطاعت خداوند متعال سرباز می‌زنند.

وی گفت: مفسران قرآنی می‌گویند که سرکشی یهودیان به سرزمین بیت المقدس دوبار در تاریخ اتفاق افتاده است، یکبار در زمان پیامبر(ص) و بار دیگر در زمان حال که همواره خیل عظیمی از زنان و مردان مظلوم مورد حمله آنان قرار دارند.

شیخ شعیب بولی در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن بشارت داده است مسلمانان بار دیگر وارد مسجد الاقصی می‌شوند و تمامی مظاهر صهیونیستی را از میان برمی‌دارند و قدس شریف را آزاد می‌کنند، همه ما چشم انتظار هستیم تا چنین روزی محقق شود.

مکارم اخلاق از نکات کلیدی بعثت رسول خدا (ص) است

لیندا طبوش -استاد دانشگاه و رئیس مرکز فرهنگی «احتوی» در لبنان- نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: مبعث پیامبر اسلام (ص) نقطه ای برای بشریت است تا انسان از آن جایگاه برای رسیدن به کمال انسانی تلاش کند، آن کمالی که خداوند متعال به خاطر آن، رسول خدا را مبعوث فرموده و ایشان را رحمتی برای همه جهانیان قرار داده است.

وی افزود: پیامبر اسلام نجات دهنده بشریت از جهل مرکب است. مبعث پیامبر نیز سفر از حق به سوی خلق است، و بهترین سفیر برای این سفر، بهترین یاور انسان ها یعنی حضرت رسول اکرم (ص) بودند.

این استاد لبنانی ادامه داد: در قرآن کریم حقایق بسیاری از رسول خدا (ص) بیان شده است از این رو، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان قرآن ناطق هستند و قرآنی که در دست مسلمانان است قرآن صامت است. بدین جهت حقایق و تجلیات قرآن کریم در وجود رسول خدا تجلی یافته است.

طبوش با اشاره به سه نکته مهم درباره بعثت پیامبر (ص) که از جمله ضروریات زندگی هر انسان مؤمنی است، گفت: نکته اول نبوت و دعوت پیامبر بر اساس عقل و تعقل بود چرا که قرآن کریم ما را به تعقل فراخوانده و در بسیاری از احادیث معصومین (علیهم السلام) مسئله عقل و تدبیر بسیار مهم شمرده شده زیرا تمام اعتقادات و رفتار ما در گرو عقل و تعقل است.

وی همچنین درباره معراج پیامبر اسلام (ص) که بر اساس اعتقاد اهل سنت در ماه رجب بوده است نیز گفت که معراج آن حضرت مقدمه ولادت امام حسین (ع) در سوم ماه شعبان است.

این استاد دانشگاه درباره نکته دوم بعثت پیامبر نیز اظهار کرد: نکته دوم بعثت، مسئله تعقل در عبودیت است. بعثت پیامبر (ص) عبودیت خداوند متعال است، یعنی خداوند متعال ما را به عبودیت از طریق تعقل و تفکر دعوت کرده است فلذا ما از عقل خود به شکل صحیح در مسیر عبودیت خداوند استفاده می کنیم.

طبوش به فرموده امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام ششم شیعیان در این باره فرموده اند: «العقل ما عُبِدَ به الرحمانُ و اکتُسِبَ به الجنان» (عقل چیزیست که بوسیله آن خدا پرستش شود و بهشت بدست آید) (اصول کافی/ج ۱/ص ۱۱) این عقل حقیقی است که رسول خدا (ص) از ما خواسته است.

وی درباره نکته سوم بعثت که نکته ای عملی است اظهار کرد: نکته سوم مکارم اخلاق است. چرا که پیامبر می فرماید: «انما بعثت لأتمم مکارم الاخلاق» یعنی پیامبر اسلام (ص) برای تمام کردن مکارم اخلاق مبعوث شده اند.

استاد دانشگاه لبنان در پایان تأکید کرد: خداوند متعال حضرت رسول(ص) را به دلیل اخلاق بسیار نیکوی ایشان برگزیدند. ما امروز شدیداً نیازمند اخلاقی چون اخلاق رسول خدا (ص) در گفتار و رفتار خود هستیم؛ چرا که معلم اول همه انسان ها رسول خدا(ص) است.

پاکستان از زمان استقلال خود همواره حامی ملت فلسطین بوده است

در بخش دیگری از این وبینار -سمیعه راحیل قاضی -نماینده سابق مجلس ملی پاکستان- با اشاره به عشق و مودت مسلمانان به قبله اول و سرزمین انبیاء و محل معراج پیامبر یعنی بیت المقدس که جزو باور و عقیده مسلمانان جهان است، گفت: بیت المقدس سومین مکانی است که برای ما بسیار مقدس است و مردم شبه قاره این افتخار را دارند که در سال ۱۹۳۰ میلادی نهضت کمک به فلسطین و همچنین روز همبستگی با فلسطینیان را راه اندازی کردند.

راحیل قاضی ادامه داد: وقتی ۲۳ مارس ۱۹۴۰ میلادی در شهر تاریخی لاهور قرارداد پاکستان به انگلیسی ها ارائه شد و به استقلال پاکستان منجر شد، در همان زمان به دستور محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان، قرارداد فلسطین را هم صادر کردند که به موجب آن فلسطین یک کشور مستقل و آزاد شمرده می شد و از آن زمان تاکنون، پاکستان آشکارا به این قرارداد عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیانگذار پاکستان و مردم شبه قاره مخالف تقسیم اراضی فلسطین بودند و تصمیم شهرک سازی یهودیان در فلسطین را یک تصمیم نابجا دانسته، به این مسئله اعتراض کردند و آن را ریخته شدن خون عدالت بر زمین عنوان کردند.

قاضی تأکید کرد: ما مسلمانان شبه قاره حمایت غیر مشروط خود از ملت فلسطین را اعلام می کنیم. زمانی که رژیم غاصب اسرائیل بر سرزمین مسلمانان چیره شد، بنیانگذار پاکستان عنوان کرد که اسرائیل خنجری است که در قلب امت اسلامی فرو رفته است. این یک رژیم جعلی است که مسلمان هیچگاه آن را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: نخست وزیر کنونی پاکستان یعنی عمران خان نیز همین مواضع بنیانگذار پاکستان را در یکی از مصاحبه های تلویزیونی خود تکرار کرده است و همینطور پارلمان و مجلس سنای پاکستان مستمراً در حمایت از ملت فلسطین تأکید می کنند.

وی ادامه داد: در نوامبر سال ۱۹۴۷ و زمانی که مسئله تجزیه فلسطین مطرح شد و کشور پاکستان فقط سه ماه از عمرش گذشته بود، دیده بان پاکستان در سازمان ملل بطور مفصل مسئله فلسطین را بررسی کرد و هیچگاه کمک های مالی، تسلیحاتی، معنوی و سیاسی خود را از مردم فلسطین دریغ نکرد.

راحیل قاضی تصریح کرد: پاکستان شاید در سطح جهان تنها کشوری است که در گذرنامه آن بطور واضح نوشته شده است که «با این گذرنامه نمی توانید به اسرائیل سفر کنید». قلب مردم پاکستان هنوز هم برای مردم فلسطین می تپد و امروز هم درد و رنج مردم غزه را احساس می کنند.

این بانوی سیاستمدار پاکستانی تأکید کرد: امروز در شرایطی که کشورهای جهان مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح می کنند مردم پاکستان با ملت فلسطین، گره خورده و در کنار مسجد الاقصی ایستاده اند.

وی در خصوص جماعت اسلامی پاکستان نیز توضیح داد: جماعت اسلامی از زمان تأسیس، حامی فلسطین بوده است. رئیس این نهضت سید ابوالاعلی مودودی عشق خاصی به فلسطین داشت و کتابها و مقالات ایشان  درباره فلسطین مورد استفاده مردم شبه قاره و حتی مسلمانان جهان است.

این بانوی پاکستانی با بیان اینکه فلسطین یکی از مهمترین موضوعات در جلسات پاکستانی ها است، گفت:  ما پاکستانی ها برای فلسطین اجلاسیه، راهپیمایی و تظاهرات برگزار می کنیم، و دولت و ریاست جمهوری پاکستان توجه ویژه ای به این مسئله مبذول می دارند.

وی در پایان سخنان خود از ملت مظلوم کشمیر نیز یادی کرد و گفت: آنها هم در ۷۴ سال اخیر شکار ظلم و استبداد هند هستند؛ مادران، خواهران و دختران کشمیر هم منتظر استقلال هستند. آنها هم مظلوم واقع شده اند لذا درخواست می کنم که وقتی برای اهل فلسطین گرد هم می آییم، برای مردم کشمیر هم گرد هم آمده و با همه کسانی که در جای های مختلف این عالم تحت ظلم و ستیزه جویی استبداد و استکبار واقع شده اند ابراز همدردی کرده و عهد کنیم که برای آنان قیام کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از دکتر حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاران ایشان برای برگزاری این وبینار در شرایط بیماری کرونا، از خداوند متعال درخواست کرد که هر چه زودتر این بیماری منحوس را از میان بردارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=31817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!