2

بررسی اقدامات دو هفته اخیر عناصر داعش در عراق

  • کد خبر : 46622
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
بررسی اقدامات دو هفته اخیر عناصر داعش در عراق
تروریست‌های داعش طی دو هفته گذشته درگیری‌های مختلفی با نیروهای حشد الشعبی، حشد عشائری، پلیس و ارتش عراق داشته‌اند که طی این درگیری‌ها خساراتی به نیروهای عراقی وارد کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بررسی حملات اخیر داعش نشان می‌دهد که به جز حمله تروریستی به حشد عشائری در استان الانبار به نظر می‌رسد سایر درگیری‌ها جنبه دفاعی داشته‌ است. از سویی انهدام دو دوربین دید در شب در بازه زمانی دو هفته اخیر از سوی عناصر داعش نشان‌دهنده افزایش عملیات‌های تعقیب از سوی نیروهای عراقی علیه عناصر داعش می‌باشد. در ذیل به جزئیات عملیات داعش در دو هفته اخیر می‌پردازیم:

– تروریست‌های داعش در ۱ اسفند ماه، یک دستگاه دوربین دید در شب را که در یک پاسگاه ارتش در اطراف مقدادیه در استان دیالی تعبیه شده بود، منهدم کردند.

– عناصر داعش در ۳ اسفند ماه، با نیروهای حشد الشعبی و پلیس در منطقه رأس الجسر در مرکز کرکوک درگیر شده و یک تن از آن‌ها را به شهادت رسانده و یک تن دیگر را زخمی کردند. این در حالی است که طبق گزارش هفته‌نامه النبأ داعش، رسانه رسمی دولت عراق این درگیری را یک درگیری خانوادگی تلقی کرده‌ بود.

– عناصر داعش در ۴ اسفند ماه، یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر خودروی نیروهای حشد الشعبی در منطقه الحضر واقع در جنوب موصل منفجر کردند که این انفجار به شهادت یک نیروی حشد الشعبی و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید. عناصر داعش یک بمب دیگر را در همان روز و در نزدیکی همان منطقه بر سر راه نیروهای گشتی پیاده حشد الشعبی منفجر کرده که به شهادت یک تن و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید.

– تروریست‌های داعش در ۴ اسفند ماه، به گشتی ارتش عراق در نزدیکی منطقه مطیبیجه در استان دیالی که در حال اجرای کمین علیه عناصر داعش بود حمله کرده و دو تن را زخمی کردند.

– عناصر تروریست داعش در ۷ اسفند ماه، به مقر حشد عشائری در روستای الخوضه در منطقه المحمدی در هیت واقع در استان الانبار حمله کرده و یک فرمانده میدانی و سه نیروی دیگر حشد عشائری را به شهادت رساندند. لازم به ذکر است که منابع خبری داعش تصاویری از این حمله را منتشر کردند.

– تروریست‌های داعش در ۱۰ اسفندماه، به پاسگاه ارتش در نزدیکی روستای الصمود واقع در جنوب داقوق در استان کرکوک حمله کرده و یک دوربین دید در شب را منهدم کردند.

لازم به ذکر است که اطلاعت مندرج در این گزارش بر اساس منابع خبری داعش می‌باشد. همچنین اطلاعاتی از میزان خسارات و تلفات عناصر داعش نیز منتشر نشده‌ است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!